Gå til innhold

Ergo bæresels vs. bæremeis; erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Jeg har veldig lyst til å ha mulighet til å ta med lillesnupp på turer i skogen/fjellet, også på stier vogna ikke kommer fram.

Hvilke erfaringer har dere? Tulla mi er nesten ni mnd nå, og jeg vil ha en sele/bæremeis som varer leenge. Har lest at en kan bruke ergo fram til ca fire år, det høres veldig bra ut... Men bæremeis er kanskje mere stabilt og lettvint? Og hva er best bæremessig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jo ikke prøvd bæremeis, men vil tro det er mer behagelig med ergo ja! Dette fordi ungen kommer så tettinntil, må nå vel bli veldig baktungt med bæremeis? Ergo er i alle fall enkelt og veier minimalt i seg selv, meis veier jo et par/ tre kg i seg selv.

Skrevet

Har heller aldri prøvd bæremeis. Men er superfornøyd med ergo, utrolig behagelig å bære med. Kan heller ikke skjønne at bæremeis kan være mere lettvint enn den, tar max 30 sek å få ungen på plass i ergoen med minimal øvelse.

Etter hva jeg har sett av bæremeiser synes jeg også de ser mye mere ustabil ut i enn en ergo der ungen sitter som støpt. Kan heller ikke være noen behagelig sovestilling for ungen oppi der.

I tillegg kommer jo poenget med at barnet bare kan sitte i en bæremeis så lenge som det kan sitte selv på gulvet. I ergoen kan det sitte så lenge du vil.

Skrevet

Min gutt kan sette seg opp av seg selv, så her veksler vi mellom bæremeis og ergo. Bestemor foretrekker å bære ham i bæremeis -det gjør også pappa'n til gutten.

Jeg derimot synes det er best med ergo. Synes jeg blir litt topp-tung med bæremeis, men jeg er ikke sikker på om gutten min foretrekker ergo... Bæremeisen er lettere å ta av og på da barnet kan settes oppi for deretter å ta den på som en sekk. Ergo er ikke vanskelig å ta av og på, men man trenger litt hjelp/seng å legge barnet på (jeg trenger det i allefall)

Skrevet

Jeg trenger ikke hjelp for å ta av å på. Du får med instruksjonsdvd som viser hvordan du gjør det.

Du kjenner ikke noen om har ergo/bæremeis slik at du kan prøve?

Er ikke forresten bæremeis en god del dyrere enn ergo?

Skrevet

aaaa.. jeg fikk ergo av noen og har derfor ikke fått noen forklaring =) Bæremeis er dyrere ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...