Gå til innhold

Magedans = lettere fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En gang for mange år siden hørte jeg at de som danser magedans har generelt lettere fødsler enn de som ikke danser, pga man utvikler svært god bevegelse, mykhet og styrke i bekkenområdet ved å danse. Det var faktisk min motivasjon for å begynne å danse den gangen, da jeg på den tiden tenkte at hvis jeg noen gang skulle få barn så ville jeg nok komme til å grue meg litt til fødselen. Har nå danset i 10 år, og når jeg spør om magedans gir lettere fødsel, så mener jeg at man virkelig har danset mye og lenge, og altså er en erfaren danser - og ikke bare gått et kurs eller to.

Noen erfarne magedansere som vil fortelle om fødselerfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan ikke fortelle deg om magedans gjør det. men jeg har alltid hørt at de som har drevet med turn har fått lette fødsler. min tante drev med turn i mange år å likedan min mor, å når hun fødte så spurte JM om hun hadde drevet med turn ettersom hun hadde en så utrolig lett fødsel. jeg har drevet med turn siden jeg var 3 år, og hadde en kjempe lett fødsel, så for meg så stemte akkurat det. jeg gruver meg ingen ting til neste fødsel men ser på den å gleder meg heller. kan jo bare være tilfeldig også da. men mange som sier det er sikkert fordi du har drevet med mye turn og gymnastikk. jeg sier til alle som gruver seg til fødselen at det ikke er noe å gruve til for det gjorde ikke vondt. det var ikke godt, men ikke på langt nær så vondt som man hadde fått beskrevet=) lykke til i allefall. det er godt mulig at magedans har den effekten, det skal du ikke se bort i fra!

Skrevet

Jeg danser magedans og har hatt 2 veldig lette fødsler. Så jeg tror det :)

Skrevet

Det stemmer jo bra med min teori at turnere også får lettere fødsler. Min første magedansinstruktør fortalte at hennes første fødsel var vanskelig, mens hennes andre var lett. Hun begynte å danse etter den første babyen, men jeg tenkte også det kunne være en tilfeldighet...

Noe nydelig i magen: Vi har termin så og si likt. Har du danset lenge?

Skrevet

Hehe... jeg blingset visst litt på dato... Terminen er ikke SÅ lik allikevel :-)

Skrevet

Det kan ihvertfall hjelpe mot bekkenløsning.

Vet ikke effekten av å ha gått i kortere periode, men generelt skal det hjelpe og gi lettere fødsler og mindre plager.

Har selv holdt på i 2 1/2 år med magedans, men ikke vært gravid mens jeg har holdt på så vet ikke utfallet av det. Imidlertid har jeg hatt nesten ingen vondt i ryggen (noe jeg hadde før) mens jeg har holdt på.

Skrevet

Har ikke danset selv men hatt venner som har gjort det, og de har hatt lette fødsler. Med magedans bruker man musklaturen som er nedsert og innerst i ryggen, bekken og i magen, som er de samme musklene som man bruker når man skal føde ett barn så at det er en sammenheng er nok ikke umulig.

Skrevet

Eg har hatt fire kjempeflotte fødsler.

Ingen smertelindring, ingen forberedelser, ingen fødselskurs, alle fire gangene har eg født på under to timer fra første tegn på fødsel....

Men eg har aldri danset, eller trimmet på noe som helst annen måte;-)

Så det kan vel være like tilfeldig som med det meste annet om fødslene blir enkle eller ikke......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...