Fullrulle86 Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 har hatt regelmessige kynnere med 15 min mellomrom di siste timene... de er ikke spesielt smertefulle selv om di er ganske tydlige... rier elle bare kynnere???
Supermamm Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Kan jo være starten på noe, men de fleste synes kynnere og rier oppleves ganske forskjellig. Dersom de blir mer smertefulle bør du kontakte føden. Kynnere kan godt komme regelmessige i noen timer uten at det betyr noe, men de skal ikke øke i intensitet! : )
benteeli Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Jeg kjenner ingen tydelig forskjell på kynnere og rier, det ene glir over i det andre... Sitter også lurer på om mine er rier nå. Jeg har ikke tatt tiden, men de har vært relativt regelmessig i dag. Og nå føler jeg de tar mer i tak (uten at det gjør direkte vondt). I tilegg begynner jeg å få litt vondt i ryggen (noe jeg normalt aldri har) og jeg går mer på do enn vanlig. Mistenker at noe er på gang, men vanskelig å vite. Tar forresten tida nå. De varer i 30 sekunder til ett minutt og kommer med 4- 5 minutters mellomrom.
Gjest Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Sitter med masse kynnere her også. ca 4-5 min mel kvar go har hatt det slik sidan fredag!!!! Var på føden igår og fekk sjekka dette, men det var berre falske rier. Men no har eg også fått litt vondt i ryggen og nederst i magen - men på sjekken i går var det ikkje modent i det heile derfor kan det ikkje vere fødselen som er på gang eller??? Følte meg sikkleg som ein dust då eg ringt føden i går og måtte overtales av mannen min! Er jo 2. gangs, men med fyrstemann var det ingenting som starta. Blei igansatt på overtid og endte med hastesnitt fordi alt blei gjort feil. Må vel ringe igjen dersom dette ikkje har gitt seg til i morgen. HAr forresten termin i morgon:-)
Mops7 Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Uhm, jeg har kjent tydelig forskjell på rier og kynnere de første fem fødslene... Derfor trodde jeg at jeg sist hadde det jeg mente var regelmessige kynnere noen timer.. Ikke særlig vondt i det hele tatt. Ringte etter en stund til jordmor, bare sånn for sikkerhets skyld, og fikk komme på sjekk. Vi rakk da akkurat å komme inn på venterommet på føden før litjetulla meldte sin ankomst. Papirer etc ble fylt ut i etterkant:9 Så, ja, noen ganger kjenner man forskjell, andre ganger ikke, så ta heller en sjekk for mye enn en for lite;)
Fullrulle86 Skrevet 13. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2008 det er nok kynnere jeg har... har hatt det i hele natt og men de er ikke regelmessige lenger selv om di kommer forholdsvis ofte... har jo 5 uker til termin da, men slimproppen gikk forrige uke, så jeg får bare vente å se:o) ikke lett å være førstegangs hehe... vet liksom ikke hva en skal kjenne etter:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå