Gulosten™ Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Pappaen til Soff kom hjem etter noen timer, pakket sammen en del saker og dro til foreldrene sine, der han nå skal bo en stund. Jeg blir boende i leiligheten vår til vi får solgt. Nå må jeg gjennom en papirmølle hos NAV osv, må søke om ditt og datt. Mekling må vi vel igjennom også. Må snart tenke på hvor jeg skal bo, om jeg skal ta Soff ut av barnehagen og flytte nærmere familie eller om jeg skal bo i nærheten av pappaen hennes, la henne gå i samme bhg og bo i nærheten av venninnene mine. Foreløpig ser det ut som om det blir det siste.... Litt rart er det, og litt trist. Vi har vært sammen i nesten 7 år....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 ai da! Du høres ut som du tar det pent da, så jeg vil bare si lykke til. Dette går så fint så. Papirmølla er ikke så ille om du vet hva du har krav på. Håper dere finner den beste løsningen for dere alle ang hvor dere skal bo. Selv flyttet jeg nærmere familie men ikke så langt unna at samvær ble vanskelig.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 oj hva har skjedd? eller har det bare vært et dålig forhold lenge? om det er noe du lurer på, så bare spør. jeg er ganske dreven på og være alenemamma
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Huff så trist, hva har skjedd? Ønsker deg masse lykke til.. Klem
~sjiraff~ Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Hmm.. tror jeg har gått glipp av noe i det siste for jeg trodde dere holdt på med å prøve på søsken til Soff?!?! Uansett, en stor klem sendes din vei!
Gulosten™ Skrevet 12. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. april 2008 Jo takk.... har ligget i kortene en stund dette, er trist og tomt, men litt letta også. Trenger absolutt noen tips/råd om hva jeg har krav på av støtte, hva jeg bør søke om... -Skjønner at jeg kan få redusert barnehageprisen, hvem søker jeg hos? -Skal vel ha krav på dobbel barnetrygd, men da må det foreligge meklingsattest? -Hva er foreldrepenger? -Overgangsstønad? -Hvordan og til hvem søke om bidrag? Vi må selge leiligheten også... Kjøpte for nøyaktig ett år siden...
To tette + snart ei med flette Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 Uff, så leit!! *trøstelitt* Høres ut som du tar det ganske greit da, var det til det beste kanskje?! Noe som har ligget på lur en stund? Jeg valgte å flytte nærmere familien min jeg da, bor nå 1 1/2 time unna bf, men det er helt greit igrunn. Hadde ikke guttene i bhg før vi flyttet fra bf da, så blir jo endel anderledes. Du som er dibber har jo goden med å få god info om hva du har krav på av stønader osv, da hjelper MYE iforhold til Nav!! Er ikke så ille mye papirer å fylle ut faktisk Megling må dere nok gjennom ja, men det er igrunn greit, kan gjøre ting lettere i ettertid. Lykke til i den nye situasjonen, er rart og vanskelig i begynnelsen, men det skal gå så bra skal du se
Tomine is my star Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 Du finner all info innpå aleneforeldre debatten....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 du får all den infoen du trenger på nav, men først må dere vel ha en meglingsattest fra familievernkontoret. og iallefall må han signere på flyttepapirer og hvem som har hovedomsorg. Deretter får du OS om du ikke jobber, eller redusert os om du har en deltidsstilling. (dette lønner seg). Foreldrepenger får du i tillegg til barnetrygden om du har kun full OS som inntekt, og så får du dobbel barnetrydg. Du søker om stønad til barnetilsyn hos NAV. Bidrag ordner også nav om du vil det, eller dere kan ta det privat om dere har en god tone og du tror du får pengene dine hver mnd.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/136896000 du søker hos nav for redusert bh og bidrag om du og far ikke vil gjøre det privat da. det er billigere. det er sant at dere må ha meklingsattest for og få dobbel barnetrygd. diskrimnernde ovenfor hovedomsorgspersonen, men sant.
Gulosten™ Skrevet 12. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. april 2008 Her Laffen, her er litt av historien.... http://www.dinbaby.com/forum/thread/137437373 jeg har ikke vært noe prakteksemplar av noen kjæreste jeg heller, bare så det er sagt. Vi har bare blitt skikkelig lei hverandre, vi ga oss selv en siste sjanse for 2 mnd siden og det gikk skikkelig dårlig... Tusen takk alle som har tips!! Det kommer veldig til nytte!
To tette + snart ei med flette Skrevet 12. april 2008 #14 Skrevet 12. april 2008 *Jobber du? Om du gjør det og du tjener mer enn 150.000 får du ikke redusert bhg prisen, om du tjener under det (inkl os) er det kommunen du søker om redusert pris. Ellers har du krav på tilskudd til barnetilsyn fra Nav, de dekker (opptil) 64%, søker hos Nav. *For dobbel barnetrygd tror jeg det må foreligge meklingsattest ja, det vet Nav (eller noen andre her ) *Foreldrepenger har vel ikke noe med å være alene å gjøre?! Da har jeg gått glipp av noe ihvertfall!! *Overgangsstønad kan du få enten du er i jobb eller ikke, den blir redusert etter evt annen inntekt. Søker Nav. *Bidrag går også gjennom Nav. Pass på å søke om birdagsforskudd pga av lang behandlingstid på bidrag!! (jeg har akkurat venet 8 mnd!!!!) Er forøvrig veldig lang behandlingstid hos Nav for tiden, så lønner seg å ordne dette så fort som mulig!!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. april 2008 #15 Skrevet 12. april 2008 lillema nå tuller du fælt. jeg tjener mer en deg og har redusert os i tillegg og nav betaler forsatt 60 prosent av min barnehageplass!! eller nå tuller jeg ser jeg.. heheheeheheh.. glem det. Flau. Du mente redusert fra kommunen du.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. april 2008 #16 Skrevet 12. april 2008 dessuten skulle det stå tjener mer en det* fnis.. nå er jeg for trøtt.. god natt.
Kåre Moradi Skrevet 12. april 2008 #17 Skrevet 12. april 2008 Huff det var mye triste samlivsbruddshistorier her i dag! Sender deg varme tanker. Jeg ville blitt boende nærme barnefar og beholdt barnehageplassen. Alt for at barna skulle ha mor og far i umiddelbar nærhet. For meg ville noe annet vært utenkelig. Sender deg stå-på-vilje og positive-tanker-støv!
To tette + snart ei med flette Skrevet 12. april 2008 #18 Skrevet 12. april 2008 Heheh, sånn går det når klokken passerer 00.00 ;P
Gjest Skrevet 13. april 2008 #20 Skrevet 13. april 2008 Huff da,så utrolig trist:( Stor trøsteklem og lykke til som singel.Dette klarer du!!
Lykke X 4 Skrevet 13. april 2008 #21 Skrevet 13. april 2008 Jaja Det kan være skikkelig flott å være alenemor, når du bli vant til det) Lykke til videre!
Sjefsmegga Skrevet 13. april 2008 #22 Skrevet 13. april 2008 Det var trist....håper dere alle får det bedre når alt har kommet seg i gjenge på hver deres kant igjen...tøffest ruddet, når alt er ordnet og herdagen og man har kommet inn i rutinene så går det lettere.. Ønsker deg lykke til jeg, kan komme mye godt utav sånt også...det åponer muligheten for å finne noen man faktisk kan bli lykkelig sammen med, du får se sånn på det :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 13. april 2008 #23 Skrevet 13. april 2008 Bhgpris kommer litt an på kommunen man bor i også. Her vi bor kan man få redusert barnehagepis om man tjener under 300 000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå