Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Når skal man introdusere brød til babyen ? Har egentlig vært ganske så forsiktig med alt nye maten som vi ga til snuppa, pappa er den som eksperimenterer mest , men når det gjelder brød så tenkte alltid at sånn ca rundt 9 mnd- 1 år, når babyen har noen tenner å tygge med.. tar jeg helt feil ? Snuppa vår har nettopp fylt 6 mnd, hun får grøt og middag, men jeg har ikke tenkt på brød en gang ennå.. hun har fått 2 tenner , som egentlig ikke kommet frem helt ennå, men man kjenner de tydelig og de synes og ganske godt. Og så leser jeg et innlegg her på DIB om folk som gir brød til 6 mnd gamle barn. Er de så tidlig ute, eller er det meg som ikke har fått med noe her ? Er det på tide å begynne med brød eller babykjeks da ?
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Grøtnektere begynner som regel med brød litt tidligere.. dvs 6mnders alder. Vanligvis blir vel brød introdusert for barnet i 7-8mnders alder. nathalie er 7mnder, har fått brød siden hun var 6 1/2 mnd, da hu beynte å nekte grøt. Rådhørte meg på helsestasjonen.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg begynte med grøt på småtten når han var 6 mnder. Han var skikkelig lei grøt, og brakk seg bare han så tallerknen. Han likte overhodet ikke havregrøt og slet med å få i han hvetegrøt med frukt. Han hadd bare 2 tenner, så i samråd med hs begynte vi forsiktig med brøskive med leverpostei på. Min har fått hipp kjeks siden den alder, kanskje 1 pr dag eller noe, pga at han syns de er gode og er fantastiske når han klør i munnen. Biteringene gir han bare til valpen vår. Han spiser brød morgen og formiddag, og grøt til kvelds.. Fant endelig en grøt som han liker.. Introduser litt forsiktig med brød i førsten, små biter. Vi brukte smøreost (mild) og leverpostei Fungerer kjempefint! Bare prøv deg forsiktig frem ;D lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå