Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens sinteste lille 2-åring. Hun har alltid vært en hissigpropp - bet, kløp og slo oss fra hun var rundt 8 mnd, men nå begynner det å bli ett problem. Ingenting funker... Er hun i det rasende humøret, går hun løs på oss med hele seg. Kjenner at det noen ganger gjør meg så sint. Er det noen som har noen effektive råd til hvordan stoppe de voldelige raseriutbruddene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg litt igjen. Vi har også ei kruttønne som i perioder har vært ekstremt slitsom å ha med å gjøre.. utrolige sinneutbrudd, kaste seg rundt, slippe seg selv i bakken med full kraft, slå hodet sitt i bord eller gulv (med sår og blåmerker som resultat), klore seg til blods i ansiktet, rive ut sitt eget hår i tuster.. Hun har ikke slått oss så mye da, har stort sett gått ut over interiør eller henne selv.

Hun er nå 2,5 år og utrolig forandret - vi tok kampen opp da hun var på sitt verste (1,5 år), og vi har måttet kjøre beinhard disiplin + maaaaasse godprat og skryt. Ingen tvil om at sånne barn trenger klare regler og rammer, pluss selvsagt betingelsesløs kjærlighet.

Hvordan er språket til vesla deres? Vi merket at vår var enklere å oppdra når hun klarte å snakke mer. Plutselig ble det enklere å snakke til henne og få henne til å si hva hun følte og mente.

Har dere snakket med helsestasjonen og fått råd? Dessverre har de jo mye sånt "jada, det er helt normalt"-snakk, men kanskje dere skulle prøve likevel.

Det har vært slitsomt, men som sagt har snuppa vår blitt fantastisk mye enklere nå. Litt morsomt, for mange oppdager jo rundt 2-års alderen at ungene blir vanskelige, men vi har hatt det motsatt :) Nå er hun helt engel i forhold til før.. Trassalderen er jo bare piece of cake! :)

Masse lykke til - vet hvordan dere har det!!

Skrevet

Takk for svar!

Hun har veldig bra språk, så kan absolutt gjøre seg forstått! Hun er derfor også veldig verbalt utagerende. Skriker til oss at vi er dumme og at vi skal gå vekk. Jeg har flere barn, og har aldri opplevd sånt temperament på de andre. Hun har klarer regler, men hun bryr seg ikke om hva vi sier når hun er sint, så da må vi fysisk holde henne fast - langt ut fra oss - ellers klorer hun oss til blods...

Men hun kan også være veldig enkel og fornuftig. Sjarmerende og tøysete. Det er når verden går henne i mot, eller når det virker som hun kjeder seg og vil lage litt faen at det er slitsomt.

Men hun er født med dette temperamentet, så vi må bare prøve å hjelpe henne til å håndtere det. Virker slitsomt for henne også, stakkars.

Skrevet

Godt å se at det ikke bare er meg som har ei furie i hus;-)

Har ikke opplevd maken til sinne noen gang,hun dunker hodet i veggen,sparker, slår,biter.Skriker dumming,gå vekk,og det som verre er...Kaster seg i gulvet og er helt propell!

Storebrødrene var ikke sånn i det hele tatt,så jeg begynte å lure hva som var dukket opp hos henne,men da skjønner jeg at flere har samme problem;-)

Mi er nå 23 mnd,og har drevet sånn et par-tre mnd hvertfall.

Hun har godt språk,har ikke noe problem med å uttrykke seg.Men det virker som det blir fullstendig svart noen ganger.

Skrevet

Herregud som jeg kjenner meg igjen!!

Akkurat samme kruttønna her. Født med et sinnsykt temperament som ingen av søskenene har

Her hjelper det med klare regler men hun er fremdeles mye værre enn andre barn. Men hun er utrolig sjarmerende og har verdens fineste humor

Men blir sliten av å hele tiden være i krigssonen

Blir det noen gang bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...