Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kiwi?

Jeg gir snuppa pæremos (som jeg lager selv) men kan jeg gjøre det samme med kiwi?

Hun er forresten 4mnd.

Og grunnen til at hun får litt fruktmos innimellom er fordi hun fortsatt er sulten etter å drikke 5 måltider med 200ml om dagen, så hun får litt mos ved middagstider. (i samråd med hs)

Derfor trenger jeg ingen formaninger om at det er for tidlig! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiwi er litt sterkere enn annen frukt, så jeg hadde ventet med det. Er jo opp til hver enkelt, men som sagt så er det sterkt.. Hva med å begynne å gi henne litt grøt hvis hun ikke får det?

Frukt er noe alle barn bør ha, så jeg syns det er genialt at du gir det! Jeg har gitt det fra mini begynte med grøt når han var 3 1/2 mnde gammel!

Skrevet

hei

her er de ikke noe sitrus frukter på emilie mor.. jeg er nemlig allergisk mot det selv, så i tilfelle det kan være arvelig så roer vi ned med den.

kiwi er som sagt sterkere enn annen frukt, litt mer sur lixom..

men om det ikke er noe allergi ute og går i familien må du nesten bestemme selv hva du vil =)

Skrevet

Vær obs på at kiwi setter fart på magen. Om jeg spiser mye kiwi blir jeg i allefall skikkelig løs i magen! Skal sikkert endel mindre til før det blir mye for en baby.

Hva med å prøve eple eller banan? Vær litt forsiktig med banan i starten, mange blir veldig hard i magen av det.

Mango kan også være fint.

Skrevet

Ville nok ha ventet litt, med tanke på allergi. Men hør med hs, der vet de sikkert bedre hva man kan gi og ikke gi.

Husk at, hvis du knuser de svarte frøene i kiwien får de en ganske sterk smak. Så vær forsiktig hvis du bruker stavmikser e.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...