Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Har et vennepar som har lagt om kosten til den vg sin vektklubb-mat. De følger den ganske nøye og unner seg ikke noen ting utenom. Flott at de har begynt en sunnere livsstil det er ikke det. Men de var/er ikke overvektige, hadde kanskje 5 kg ekstra hver og så helt normale og sunne ut. Vi inviterte de på middag her en dag, men da fikk vi til svar at da måtte vi lage slankemat, ellers kunne de ikke komme. Synes det va rlitt frekt jeg. hadde uansett ikke tenkt å lage biff kokt i smør med smørsaus og smørpoteter liksom. Hadde de vært OVERVEKTIGE så hadde det vært noe helt annet, men to unge mennesker som har tatt av seg masse kilo og som ser helt vanlige ut må da kunne spise vanlig mat (lasagne, kylling (med skinn på), lammestek ol) en dag på 3 mnd? Sa bare at sa kunne det være det samme, orker ikke å bli diktert hva jeg skal servere når jeg inviterer. (hadde vært noe annet om de var allergiske såklart)
Huldretuss Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Kan skjønne det. Men hvis du gjerne vil ha dem på middag, så koster det ikke allverden å lage noe som de kan spise. De blir sikkert glad for det :-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Skjønner deg jeg også. Selv har jeg gått på slankekur og dersom jeg ble invitert på middag så falt det meg ikke inn å fortelle de hva de skulle servere! Jeg kuttet heller ut det som evt var mest usunnt og fylte på med mere grønnsaker eller salat.
KaMa Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Det er uansett dårlig folkeskikk å diktere hva andre skal kokkelere når man blir invitert på middag, men at de ikke vil spise noe utenom sitt vanlige kosthold syns jeg er forståelig. Uansett hvor store eller små de er, har de sett verdien i å legge om kostholdet så er vel det viktig for dem. Å unne seg den type festmat (Lasagne er noe av det feiteste du kan lage...) vil vel være det samme for dem som for en røyker å ta seg en sigarett 3 mnd etter han har sluttet. Det er akkurat nok til at hele omleggingen går adundas. Men hadde jeg vært dem, så ville jeg aldri i verden vært så direkte. Men godt mulig jeg ville spurt hva som ble servert og takket ja eller nei avhengig av middagen. Hadde det ikke vært noe alternativ mat for meg, så hadde jeg ikke gått, fordi jeg ikke hadde ønsket noe fokus på at jeg ikke spiste som de andre gjestene..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Det hørtes jo bare helt idotisk og utakknemlig ut.....er det ikke det sosiale som er viktigst? De kunne jo bare ha spist små porsjoner, det e helt i henhold til vektklubben også tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 frekkt! slanker jeg meg og og jeg spiser det jeg vil,men noe med måte andre ting kan jeg ha mer av.men en person som slanker seg kan spise alt..men med måte.hadde sagt til dem at de kan komme og spise det de føler for hvis iokke ser du hva som betyr mest for dem.kan f.eks skjære opp frukt til kos etter maten og ikke bare sette frem snop liksom,et slikt hensyn kan vi ta,men middag uff nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå