christinajentå "høygravid" Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 eg har for første gang fått en positiv test, og ser at det er mange her som snakker om hva vi ikke må spise når vi er gravide. Er det noen som kan forklare/fortelle meg hva det er som er farlig å spise? eg spiser både salami og reker... bør eg slutte? tar dere kosttilskudd og gjør andre tiltak når dere er gravide? eg vet så fryktelig lite.... håper noen her kan hjelpe... takk :-)
Tuttelure Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Gratulerer:)!! du skal ikke spise spekemat - (det inkluderer salami), reker kan du trygt spise (har aldri hørt noe anna). Du bør ikke spise ost som ikke er pasteurisert - (mykoster) Det er dette jeg kommer på her og nå. Du bør ta kosttilskudd: folat, de tre første mnd-ene, og omega-3. Du en infotråd om 1.trimester er det info om stort sett det du trenger:)
Gjest Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 hvis du søker på nettet så er det lister over hva du ikke bør spise. du må ta folat i 1.trimester,du får kjøpt sånn pakke med komplett kosttilskudd for gravide på apoteket til 100,-
Mamma til snart 4 Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 bare ikke bli helt gal av dette;) JM sa at å spise salami og fårepølse skader ikke, før var det kun slik mat som ble spist, men en skal være forsiktig med det når man er i utlandet, for en vet ikke hvordan det har blitt behandlet, jeg spiste alt jeg ville gjennom hele svangerskapet, uten om rått kjøtt og sushi da;)hehe folat tar du til uke 12, omega3 kan du ta ut svangerskapet.. lykke til med graviditeten;)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 På matportalen.no er det fint å få informasjon. Nå er det også anbefalt å ta folat hele svangerskapet. (Se Helse- og sosialdep. sine websider)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå