Gå til innhold

Har jeg sosial angst?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veit ikke hva det innebærer å ha det, men noe må det være med meg!

 

Om vi skal på besøk til svigerfamilien min feks enten om det er svigermor el svigerfar så blir jeg sur, jeg kan få lyst til å grine, jeg begynner å krangle med samboer og blir irritert for den minste lille ting. Dette gjør jeg ikke foran barna mine, men om de er der kan jeg sende samboer de giftigste blikk. Jeg veit ikke hvorfor jeg blir sånn.. Det er helt forferdelig.

 

dette kan også gjelde i jobbsammenheng. siste jobben jeg hadde måtte jeg bare slutte i...jeg grein hver dag.

 

Hvordan er man når man har sosial angst??

 

Jeg kan da ikke være normal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som har sosial angst kan få hjertebank, svimmelhet og ubehagsfølelse i sosiale sammenhenger.

Men det å ha sosial angst kan jo vise seg med forskjellige symptomer. Ofte føler en ubehag ved å være sammen med andre som ikke er de helt nærmeste, spesielt hvis det er større sammenhenger, men også i mindre lag kan det dukke opp.

Skrevet

Det kan jo bare være at du ikke liker svigerforeldrene dine, eller så vil jeg vel si at roxanne har noen gode poeng om symptomer. Forvørig så utarter min sosialangst seg i at jeg overkompenserer fryktelig når jeg først greier å komme meg dit jeg egentlig ikke vil. Jeg snakker for mye, for fort og prøver å være fryktelig morsom og festlig og gjøre alle til lags. Slitsomt som pokker. Eller jeg kan sitte på do på morgene å finne 1000 unnskyldninger jeg kan bruke for å ringe på jobb å si at jeg er syk om et anfall kommer når jeg står opp. Vanligvis greier jeg ikke engang ringe men bare blir hjemme. Vært sykmeldt i nesten 5 mnd nå og er enda ikke tilbake i full jobb. Panikk angst kommer som regel om ringeklokka ringer og jeg ikke forventer besøk eller om jeg møter folk ute jeg ikke er forberedt på å møte. oh the joy of sosial angst og depresjoner!

 

 

Skrevet

Ikke ringe jobben ja huff.....blir nervøs når det ringer på og jeg ikke forventer at det skal komme noen..liker ikke møte folk jeg ikke har forventet å møte.. finner på unnskyldninger for å slippe å komme i bursdager feks.

 

Neida har ikke noe med at jeg ikke liker svigerforeldra mine, var sånn med de forrige også..og andre i familien som ikke er aller nærmest.

 

Har slitt med depresjoner tidligere..

 

Nei jeg veit ikke om det er det jeg har jeg, men det er slitsomt å bli sånn jeg blir når vi skal på besøk. jeg har ikke sett sivgerfaren min på sikkert 1 år eller noe...

Skrevet

Det med å besøke svigers hørtes veldig kjent ut..!! Jeg blir også akkurat som du beskriver når jeg vet vi skal dit.. Blir sur for alt og griner om det blir for mye. Jeg prater ikke all verdens med dem, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg klarer det ikke. De vet ikke hvorfor jeg er som jeg er og derfor har jeg inntrykk av at de ikke liker meg noe særlig.. Gjør ikke saken bedre det.. Jeg går ofte og legger meg etter en stund når de er her.. Vi har ikke bil, så om vi skal besøke dem, må vi overnatte. Hadde nok vært bedre om vi hadde frihet til å komme og reise når vi ville...

 

Anyway, det var min svigers-historie...

 

Jeg har SA, det gjelder selvsagt mange andre situasjoner også, men det var den situasjonen du tok opp, og det hørtes VELDIG kjent ut..

 

Jeg føler veldig ubehag hvis jeg skal prate med noen jeg ikke kjenner så godt, mest fordi jeg får "hjerneteppe", jeg kommer ikke på NOE å prate om. Føles som hjernen min er helt tom!! Også svetter jeg.. Kunne like greit latt være å dusje når vi f.eks skal på barnetreff, stresser og svetter som en gris før jeg kommer ut døra allikevel!! Og når jeg ikke kommer på noe å prate om føler jeg meg ganske dum og kjedelig...

Skrevet

:) mente ikke at noe skulle gi eg diagnose, bare om noen kjente seg igjen el hadde erfaring med sa. takk for link.

 

til deg over her. jeg har det akkurat som deg! hjernen min blir helt tom!! jeg føler mg bare så sinnsykt kjedelig. dette kan være i samtale med hvm som helst, ikke bare svigers.

 

om vi er hos svigers for lenge blir jeg fullstendig utslitt og får hodepine. føler meg bare teit når jeg er der og føler ogsåat de ikke liker meg noe særlig og det gjør ikke saken særlig bedre nei...

 

kanskje jeg bør kontakte lege? får du behandling?

Skrevet

dytter litt..

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...