Gå til innhold

når synes dere det er okei

Anbefalte innlegg

Skrevet

å gå ut på byen/ på fest etter at babyen har kommet?

hører så mye forskjellige synspunkter på dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...

Når barnet nærmer seg 6 mnd, kanskje?

Da har det, forhåpentligvis, utviklet en trygghet som ikke bare er avhengig av din tilstedeværelse, slik det ofte er de første månedene, og h*n har gjort seg mange nok erfaringer om at du faktisk kommer tilbake selv om du er borte noen timer til at dette ikke fører til engstelse hos barnet.

Og selvfølgelig: h*n tar forhåpentligvis flaske, slik at barnepasseren kan få i barnet mat i ditt fravær.

Skrevet

når du føler deg klar for det selv!

første gang jeg dro ut var baby 2 mnd, ikke noe problem så lenge du har prøvd ut at de tar flaske.. gikk kjempe fint, tok puppen dagen etter og ikke noen problem, ingen av mine barn har tatt skade av det i allefall

Skrevet

Synes du skal føle på det selv. Når barnet tar flaske og jeg føler meg trygg nok til å forlate småtten noen timer ser jeg ingen grunn til å la være å ta seg en tur ut. Barnet har ikke utviklet tidsfølelse ennå. Det gjør det ikke før det nærmer seg året!

Skrevet

hehehe jeg har termin om en uke og jeg skal på avsluttningsfest med hovedprosjekt og skole (bacheloravsluttning) i juni! så da blir det 2 mnd omtrent. men da er pappaen hjemme da. ellers har vi lyst til å komme oss ut for oss selv så fort som mulig når vi er klar, og sette småtten hos besteforeldre noen timer. bare for å venne oss til å komme oss litt bort fra baby. dersom vi sitter sammen med baby hjemme hver dag i et år kommer vi ikke til å rekke bryllupet vårt før vi skilles:P tror det er viktig at man klarer å leve som par selv om man har baby... ikke fylla hver helg da hehe, men hvertfall en gang før 6 mnd!

Skrevet

For min del så kommer det mye an på når babyen sover rundt. Den andre jenta vår sov rundt en periode når hun var 2-4 mnd, og da gikk jeg ut med god samvittighet. Eller dersom hun tar flaske greit, så går jo det an også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...