Gå til innhold

Gravid?? Ny jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner i ny jobb til mandag. Nærmer meg drømme jobben nå, og gleder meg masse. Jeg har seks mnd prøve tid, men er lite syk og perfekt for jobben. Nå tror jeg kanskje jeg er gravid. Har ikke sjekket fordi jeg egentlig ikke vil vite svaret. Vi ønsker oss et barn til og jeg ønsker med jobben.

Noen som vet hvilke rettigheter jeg har eller hva som vanligvis skjer?

Kan det hente at jeg ikke blir fast ansatt? Er det mulig at dersom jeg er gravid kan stillingen min endres når jeg er hjemme i permisjon?

Noen som har vært i en slik situasjon????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidgiver har ikke lov til å si deg opp pga graviditet hvertfall. Og du er ikke pliktig til å fortelle om graviditeten før 3 mnd før permisjon tror jeg det var. Du skriver at du TROR du er gravid..Bare begynn i jobben med god samvittighet, og gjør alt du kan for å oppfylle deres krav til deg i prøveperioden. Ordner seg nok=)

Skrevet

De skal ha veldig god grunn til ikke å la deg fortsette etter prøvetiden uansett, (at du ikke kommer på jobb, altså skulk, ikke sykefravær), at du skader folk, ikke gjør noe av jobben din osv. De kan ikke si deg opp fordi de ikke liker deg osv. Når du i tillegg er gravid er det veldig vanskelig å si deg opp, for da er du enda bedre beskyttet mot slikt.Begynn på jobben, kos deg, og viss du er gravid; gratulerer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...