Gå til innhold

Har dere gått i barselgrupper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilket utbytte har dere hatt av det? Noen som vil dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp=) morsomt og se fremskritt hos de små og ha noen å dele erfaringer og tjattre med, som har noegnlunde samme interesser=)

Skrevet

Vi er en gjeng på 5 stk som møtes ca hver mnd (hender det går 2 mnd mellom hver gang nå som vi har begynt å jobbe igjen)..

Vi møttes på svangerskapskurs, så vi er alle førstegangsmødre! Har vært veldig koselig å hatt noen å møte når jeg gikk hjemme, som har barn på samme alder og dermed også de samme "problemene" og gledene..

Vi har møttes hjemme hos hverandre, ute og spist eller bare for trilletur..

Skrevet

Jeg hadde ikke noe særlig utbytte av det. De jeg gikk i barselgruppe med var over 30år..og jeg 24...Og de var veldig forskjellig fra meg. Fikk liksom inntrykk av at de synest jeg var ung og umoden..at de ikke var interessert i å snakke så mye med meg. Hadde ett treff hjemme hos hun ene..og det ble med det. Så jeg hadde ikke noe utbytte av det.

Skrevet

jepp:) er med i 3 grupper:)

her er det så få innbyggere, så det er en ypperlig mulighet til å bli kjent med andre mødre med barn på samme alder.

fått mange ny venner:)

å barna koser seg sånn:)

men etter de har fylt 1 år, så møtes vi kun på bursdagene da.

Skrevet

Nei, barselsgruppa her jeg bor var helt håpløs, det eneste vi hadde felles var bosted og unger født samme mnd.

Men jeg har vært MASSE på DiBtreff.

Skrevet

Med første tulla var det ikke den beste gruppa. Men nå storkoser jeg meg =0) med 3 andre babyer og mødre =0)

Skrevet

jeg går i barselgruppe:) Jeg synes det er veldig kjekt å ha noen å dele erfaringer med. måle opp mot osv:) jeg anbefaler det på det sterkeste iallefall:)

Skrevet

Gikk i barselgruppe ja, men hadde ikke noe utbytte av det. Jeg var 20 år, og de andre var mellom 33 - 40 år. I tillegg var jeg den eneste førstegangsmamman.

Skrevet

Vi er en gjeng som møttes for førstegang på svangerskapskurs våren 200( alle førstegangs). Etter det har vi møttes ofte. Mens vi gikk hjemme i permisjon møttes vi to ganger i mnd det første halvåret, så møttes vi en gang i uka fremtil vi begnte å jobbe igjen. Etter det har vi møttes den første fredagen i mnd. Vi har det såååå kjempe hyggelig i lag, de er noen av mine beste venninner. Hadde ikke klart meg uten noen av dem. Disse flotte damene og familien dems har jeg tenkt å ha med meg livet ut. Vi møtes nemlig med familiene våres også. Vi har bl.a grøtfest før jul og flere aktiviteter gjennom året:) Kjempekos:)))

Vi har også haraball for oss voksne, jentetur for oss damene osv. Masse sosialt gjør jeg/vi sammen med B-gjengen, som vi kaller oss:)

Skrevet

Ja, har vært i gruppe siden mini ble født, og syns det er veldig koselig. Er veldig mange forskjellige folk i gruppa, men hun ene treffer jeg flere ganger i uka, så det er veldig kjekt! Vi går på babysang, i åpen barnehage og i besøk til hverandre. Men gruppa treffes ca 1 gang i uka, mens spørs om den kommer til å fortsette når vi starter i arbeid... men er veldig kjekt de gangene vi treffes, syns det er kjekt at det er litt ulik alder og ulike erfaringer! Jeg er nest yngst, og er en av to som er førstegangsfødende... de andre har både en og to unger fra før av...

Skrevet

Jeg gjorde det. Det var hyggelig så lenge jeg kunne være med. Desverre skulle alle de andre ha over et år permisjon mens jeg skulle tilbake i jobb etter under 3 mnd. De andre ville ha treffene på dagtid, så da kunne jeg ikke være med mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...