Maud Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Å kunne søke etter gamle innlegg er jammen lettvint! Her er mitt svar på en tråd fra 20. desember :-D Chocolate chip cookies 160 g smør 210 g sukker 140 g brunt sukker 360 g mel 1 ts vaniljesukker 2 ts bakepulver 3 egg 250 g hakket sjokolade (og sikkert samme mengde nøtter, men det har jeg kuttet ut med barn i huset) Bland sammen smør og sukker. Tilstett det tørre og bland til en smuldrete deig. Ha i egg og sjokolade (og nøtter) og arbeid deigen raskt sammen. Form deigen til en stor pølse ved hjelp av plastfolie. La den hvile i 1 time i kjøleskap eller 1/2 time i fryseren. Skjær i skiver og stek ved 175 grader i 12-15 minutter. Jeg lager alltid dobbel porsjon og har en pølse liggende i fryseren. Da kan jeg ta den ut når vi får besøk, skjære noen skiver i halvfrossen stand og steke.
coscos Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Takk, takk! Dette må prøves når butikkene åpner igjen, og jeg kan få kjøpt brunt sukker. Elsker å ha litt kaker i fryseren i tilfelle besøk eller bare til meg selv :-). Bare synd at kroppen min ikke tåler det (man skulle hatt samme forbrenning hele tiden som når man ammer...). Og, så smart å ha deigen i fryseren, da blir det jo nystekte kaker hele tiden, et skikkelig husmortriks!
♥Snulder Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Skal vise den til gubben!!! Og legge inn en stor bestilling;=)
dritgrei hei hei! Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Tenk at du kan legge inn bestilling snulder... dæ ær dej væl unt! Her må jeg nok på med forkle, men jeg gleder meg!
phantomet Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Tusen takk! Nå har jeg lagret den på pcen. Og om ikke lenge skal jeg lage en pølse eller to å ha liggende... Genialt når det nærmer seg barseltid...og to-tre stykker kommer innom for å se på Thomas og Thomas!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå