Gå til innhold

Han er så alvorlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 11 uker på mandag, og han er svært sparsommelig med sine smil. Han smiler hver dag, men nesten hele dagen har han det samme utrykksløse "stoneface" - samme hvor mye vi prøver å prate med han, synge til han, og lage ablegøyer. Vet det er forskjell på når babyer begynner å smile mer, og at de har ulik personlighet. Men jeg skulle sånn ønske at han kunne gi meg litt smilende respons. Noen flere som har "alvorlige barn"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, ja, gutten vår var alltid veldig alvorlig de første månedene. Han smilte ikke mye. Men han har tatt det igjen etter hvert, med masse fliring og smiling. Jeg tenkte bestandig at han var en tankefull filosof :)

Skrevet

Jeg har ikke et alvorlig barn, men jeg VAR et alvorlig barn! Glisinga tok seg opp da jeg var flere mnd og nå gliser jeg hele tia ;)

Skrevet

Ser virkelig frem til flere smil. Han er en tilfreds fyr så jeg tror han har det bra - men gleder meg til bekreftelse med smil likevel.

Noen flere med kommentarer til dette?

Skrevet

Min datter var også sånn, og er det litt fortsatt i en alder av seks måneder. Hun sparer på smilene sine, og det er ikke lett for fremmede å få frem smil og latter fra henne sånn helt uten videre. I begynnelsen svetta vi skikkelig og bare jobbet hardt for å holde denne alvorlige administrerende direktøren fornøyd. Vi tøyser nå med at hun bare er mer intelligent og tankefull enn oss, når pappaen har bleie på hodet og danser rundt, så ler jeg så jeg ramler, mens hun ser litt overbærende på ham. Men hun koser seg veldig masse i visse sammenhenger som: morgenkvist, stellebord, gymming, stå og "gå", og all annen action er stor stas, da ler og fryder hun seg storlig. Andre ganger, som når det er mange fremmede rundt henne, hun er i butikker eller på kafé eller lignende er hun som regel dønn alvorlig og granskende i blikket.

Elsker henne akkurat sånn, selv om hun sikkert er overrasket over å ha havnet i et hjem med to tøysekopper, hun som er så seriøs.

Skrevet

Interessant å høre - noen flere med "alvorlige" babyer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...