Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Foreldrene til vår nevø og niese er skikkelig forbannet siden vi ikke har tilbudt oss noe særlig pass av de. Vi sier stort sett alltid ja når de spør om hjelp, med mindre vi virkelig ikke kan. Vi gjør ofte mye for å få til å passe når de spør. De har to små, og er til tider veldig slitne. (Vi fikk nettopp førstemann.) Vi er begge studenter, og de mener tydeligvis at det å studere ikke er like viktig som å jobbe. De synes ikke vi gjør noe fornuftig. I tillegg til fulltidsstudier har vi selvfølgelig jobbet ved siden av. Er ikke det bra nok?? Er det ikke et valg man tar? Om man vil ha fine hus og biler, og derfor er nødt til å jobbe mye? Det er ikke noe vi ønsker å stresse etter, vi har det så bra som vi har det nå. Blir så innmari skuffet! Hva synes dere? Skjønner jo at de synes det er deilig med hjelp, men at de er så "frekke" at de forventer hjelp, siden vi "gjør jo ikke noe spesielt". Trenger et objektiv syn på dette nå, klarer ikke helt å se det fra den andre siden.
jubaloooo med to stk Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 hvordan vet dere at de er forbannet? er det noe de har sagt rett ut eller er dette en tolkning fra dere? har dere snakket med dem om hvilke forventninger de har? jeg syns personlig det er merkelig å forvente noe som helst av andre, men jeg vet ikke hvor tett dere er?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Da hadde de bare fått være sure for meg. Dere stiller jo opp når de spør noe mer skal man ihvertfall ikke forvente, jeg forventer ikke det engang av mine søsken. Det er synd når man føler at en søster eller bror mener de er bedre en du er, kjenner følelsen. Men allt du kan gjøre er å la de mene hva de mener og gjøre hva som er bra for deg og dere. desutten hvis dere studerer, har en baby og jobber ved siden av så hadde jeg ikke engang turt å spørre om hjelp av dere jeg. Høres ut som dere har fullt opp.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Vi hadde en diskusjon i dag der de fortalte dette.. De brakte på bane "alle" gangene vi hadde sagt nei, som omtrent er en håndfull ganger det siste året. Det er tydeligvis ikke god nok grunn å si nei når man skal ha eksamen og er litt på etterskudd med å lese ("dere er for lite strukturerte"). Hvem er det som er helt klar til eksamen en uke før?? Blir så sint!!! Synes også det er rart å forvente ting av andre. Jeg tror nok jeg bare ville sett på det som en bonus når noen sa ja til å passe mitt barn, ikke bli irritert fordi ingen tilbyr seg å passe!! HI.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Når man får barn kan man ikke forvente seg å få hjelp akkuratt når det passer en. Mulig man blir invitert på fest eller andre ting man har lyst til å delta i, men det er ikke alltid man får gått. Sånn er det bare. Jeg ville ALDRI forventet av noen å stille opp for mitt barn ( med unntak av far da, he he) Jeg syntes det er helt sykt at de FORVENTER hjelp av dere. Uansett om dere ikke hadde hatt eget barn, studier eller jobb.... Man skal uansett ikke forvente at andre stiller opp som barnevakt. Man har selv fått barn og tatt det valget. Det er et bonus/pluss dersom noen vil passe barna, og man skal sette pris på det. Men jeg tror en del folk forventer mer hjelp enn det de får. Mange venner sier også: "Åh så nydelig baby, bare si i fra om du trenger barnevakt". Men om jeg ringer alle de vennene mine som sier det, så skal jeg vedde for at de ikke har spesielt lyst til å sitte hjemme på en lørdag med ungen min. Og jeg forventer det heller ikke..... Jeg syntes foreldrene til din nevø og niese er frekke.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Takk for svar! Det er godt å se at det ikke er jeg som er helt urimelig her. Dere har akkurat de samme argumentene som det jeg har. Å få barn er noe man velger selv, enkelt og greit. Men jeg blir så utrolig trist. Synes det er helt vanvittig å skape dårlig stemning over dette. Er så lite hyggelig å krangle med familie. Går nok over, men er kjedelig når det står på! HI.
shimonie Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 er enig med de andre her. de kan virkelig ikke forvente at dere skal passe barna deres. dere har nok med dere selv! utdanning er viktig!! og dere har jo selv fått barn. har de tilbudt seg å passe deres barn? jeg forventer ingenting av noen av søsknene våre. har vel egentlig ikke lyst til å overlate minsten til noen av dem heller ennå. (nå er riktignok tanta bare 11 år hehe...) ene onkelen har en på snart 3, men han stoler jeg ikke på, er absolutt ikke enig i hvordan han oppdrar sønnen sin på.. så vil ikke at han passer vår med mindre det bare var for et par timer og han sov likevel... broren min tør nok ikke passe på småtten riktig ennå.. han tør såvidt å holde han hehe...
Bergene Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Dere har jo selv barn! Jeg forventer ingen hjelp overhode av mine søsken, de har jo barn selv. Eventuelt kan vi jo bytte på å passe hverandres barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå