Gå til innhold

uke 40 (7 dager til ermin) og plutselig mindre bevegelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare fra igår så har bebisen blitt mye mer rolig i magen... Kjenner hun beveger seg men langt i fra så ofte som hun pleier... Er det vanlig at de små blir roligere når fødsel nærmere seg eller bør jeg ringe føden..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at svaret er "Ja" på begge spørsmål: det er vanlig at de blir roligere (de har jo mye mindre plass) og du bør ringe føden. For ei uke siden kjente jeg mye mindre liv enn vanlig, det var litt bevegelse (men smaå og sjeldne) men ingen spark eller noe.Jeg ringte føden , og fikk komme opp for en sjekk. Alt var i orden, men jeg fikk absolutt inntrykk av at det var riktig å komme inn for en sjekk. Min lillegutt hadde da lagt seg med ryggen ut og arner og bein inn mot min rygg. På ultralyden kunne jeg da se at han sparka, uten at jeg kunne kjenne noe. De sa der at jeg burde ringe/komme opp hvis jeg etter en time på sofaen ikke kjente noe bevegelse. Drikk gjerne noe med sukker først, og dytt litt på magen.

Poenget mitt er uansett: Ikke vær redd for å ringe føden!

Skrevet

samme her, 8 dager til termin. noe mindre bevegelse, men kjenner at hun rører på seg. så jeg er ikke bekymret, for jeg kjenner "nok" liv, men merker at det nå er ganske så trangt for henne.

Skrevet

Hei dere og tusen takk for svar:)

Har drukkit kallt vann og spist is og fått mer respons fra lilljenta. Har en liten misstanke om at hun ligger med ryggen ut og sparker innover (sånn som hos deg Lille Trille)... derav mindre følelse av bevelgelse. Føler at hun beveger seg så jeg er roligere nå:)

Kommer absolut ringe føden hvis hun blir stille.

Ha en kjempe fin kveld jenter og lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...