togutter-08og10 Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Vet det har vært flere linker på dette men prøver likevel. Jeg er så tett i nesa at jeg holder på å bli gal... Har kjøpt saltvann og sprayer som bare det, men det hjelper lite. Bruker nesespray innimellom, har kjøpt den til barn som er litt mildere. Hvorfor er det farlig å bruke mye nesespray? Er det pga meg selv og at ting i nesa gjør at man blir avhengig og naturen greier ikke ordne opp selv. Eller er det skadelig for fosteret? Finnes det noe annet man kan bruke, har fått tips om japansk peppermynte, men ikke rukket å kjøpe det ennå. Noen med erfaring? Det må sies at jeg er allergisk mot bjørk og tar piller (som kan brukes under graviditet) og nesespray hver dag.. Det er vanskelig å sove pga den tette nesa mi. Alle råd mottas med takk.
lana<3 Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Hvilken spray bruker du for allergien da? Hvis du bruker en kortison spray er det jo liten vits i kjøpe nesespray for barn siden kortisonsprayen er den beste...tingen med vanlig nesespray er at du kan få kronisk hovne slimhinner hvis du bruker det mer enn 10 dager sammenhengende og da trenger man iallefall nesesprayen.... Jeg bruker kortison nesespray og tigerbalsam(japansk peppermynte????) rett under nesen
Makko med to små gutter Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Kjøp nesehorn på apoteket! Er noe herk i starten spesielt om man er nybegynner og potte tett... Blør bare neseblod av kortison - nesesprayen, men skyllinger med nesehornet 2-3ganger om dagen (det går ganske fort når man har teken på det) holder også allergien i sjakk :-)
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Er ikke kortison nesespray kjempe farlig da?? jeg har kronisk bihulebetennelse og har tatt en kortison nesespray mot dette til vanlig.. men da jeg planlagte å bli gravid sa legen min på øre, nese, hals at jeg IKKE måtte bruke denne med graviditet....
NormaJean Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 jobber på ØNH og har fått nasonex av en av legene på avdelingen min. har dobbeltsjekket med gynekologen og og fått beskjed om at dette ikke er noe problem. husk at nesespray virker lokalt, ikke systemisk. tror man bare må gjøre det man er komfortabel med utfra den informasjoen man får, jeg velger å bruke nesespray, både otrivin og nasonex. helt uaktuellt å ha problemer med å puste og ikke sove om nettene,føler at det er større belastning enn litt spray i nesa.
togutter-08og10 Skrevet 12. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2008 Takk for svar jenter. Jeg bruker nasonex mot allergien, men føler egentlig ikke at den hjelper i det hele tatt. Fortsetter nok å bruke otrivin også, må jo puste om natten. Nesehorn syns jeg høres slitsomt ut. Noen erfaring med peppermynteolje under nesa?
Supermamm Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Har hørt flere her inne si de ikke bruker nesespray når de er gravide, selv har jeg bukt det om jeg har vært veldig forkjøla. Men for sikkerhets skyld har jeg slått opp i felleskatalogen og sett hva det står om de forskjellige merkene og om de fleste står det at de kan "brukes under graviditet i terapeutsiske doser". Hadde slått opp i felleskataolgen og sett på de merkene du bruker om du bekymrer deg, evt. snakket med legen din. : )
togutter-08og10 Skrevet 12. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. april 2008 Legen min sier bruk saltvann.... Men det funker jo F.. ikke (unnskyld språket) Jeg blir helt gal av denne tette nesa her. Får ikke sove om nettene uten spray. Hjelper å være mye ute, da blir jeg ikke så tett heller. var på lønningspils (selv drakk jeg munkholm) med kollegaer og da ble jeg så tett så tett at jeg ble med ut hver gang noen skulle ut å røyke, måtte dra hjem tidligere enn jeg egentlig ønsket fordi jeg ikke hadde spray med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå