Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra mi har en gutt på 19 mnd som sliter med hard mage. Han har hatt det noen mnd nå. Han kan holde på i flere timer for å få bæsja, og har det så vondt når det står på. Etter tips fra HS får han duphlalac og i tillegg litt maltekstrakt. Klyster har han fått også, men det skal visst ikke brukes så ofte da det hindrer naturlig utvikling der nede.

Han drikker ca en flaske melk om dagen, skulle jo tåle såpass.

Bæsje gjør han stort sett annenhver dag, men han prøver å holde igjen også, for han vet at det gjør så vondt, så han har kommet i en litt dårlig sirkel. Noen ganger er det litt blod på avføring, kan tyde på at det er litt for trangt ja.

Legen kan ikke gjøre mer, sier han.

Storebroren hadde det samme problemet, og det sluttet dagen han kasta bleia.

Stakkars, det er så fælt å se han lide. Noen som har noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ett tips en gang, om å gi 1/2 Kiwi om dagen, og det hjalp det etter en stund.

Skrevet

datteren min på snart 2 år har også slitt med dette i mange mange mnd. er helt JÆVLIG å se på at hun har så vondt. hun holder oss på i laaaaang tid for å få bæsjet.. og ut kommer sinnsyke svære harde klumper.. syns så synd på henne... har ofte sittet å grått selv når det står på som verst. jeg har vært til legen ørten ganger. og eneste jeg får beskjed om er at hun må få laktulose... men det vil hun jo ikke ha.. har blandet det ut i vann og sitron (etter å ha prøvd å blande det i alt forskjellig).. da drakk hun det hver kveld... nå vil hun ikke ha det heller. men magen er stabilisert seg mer og mer nå.. men hun sliter innimellom. og det er helt grusomt. har jo hard mage enda.. men det er ikke så hardt at hun gråter stakkar.. hun får det ut i bleien osv..

uansett, har fått beskjed om at biola er bra å drikke.. både melk og yoghurt. men snuppa vil selvfølgelig ikke ha det.. yoghurt generelt er bra for dem...

Skrevet

Bare ett tips; både melk (også "bare" en flaske) og yoghurt kan være "dostoppere". Det samme kan banan. Vil sluttet med alle tre og vips så hadde snuppa helt normal mage igjen:-)

Skrevet

kutt ned på melk og prøv med en kiwi.. det fungerer supert på snuppa mi.. max 5dl melk om dagen, men for noen er tilogmed det for mye.

Skrevet

Takk for tipsene! Da skal jeg be de prøve å bytte ut banan med kiwi, og heller biola enn for mye melk. Og svisker leste jeg over at skulle hjelpe.

Tvi tvi :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...