grolla Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Trodde hormonutslett var røde prikker med litt hvitt inni. Dette utslettet har i løpet av uken blitt mer og mer hissig rødt, og brer seg mer utover nakke og bryst. Det er helt tydelig at det klør. Minner veldig om elveblest, som jeg har hatt selv flere ganger. Har fra i dag kuttet ut all frukt og sjokolade/nøtter. Ellers spiser jeg ikke noe som er typisk allergifremkallende. Hva tror dere? Er det hormonutslett som klør, eller elveblest? Gutten min er åtte uker i morgen!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Hormonutslett på gutten vår er røde kviselignende nupper i ansiktet. I nakken og på bryst er det bare røde nupper, litt hissig. Jeg ville kontaktet lege om jeg var bekymret.
kine 24.12.2007 Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Slik hadde også vår gutt det. I ansiktet, nakke, bak ører og på brystkassen. Begynte fra han var ca 4 uker. Rundt 8 uker ble det mer hissig, begynte å tørke ut litt og om nettene virket han etterhvert plaget. Ble urolig og var veldig oppi ansiktet med hendene. Spurte helsesøster om det kunne være noe mer en n hormonutslett siden jeg har hørt at det ikke skal klø. Hun syntes ikke det utartet seg som atopisk eksem i allefall. Etter å ha lest litt på forumet, uten å bli så mye klokere, kom jeg i allefall over kremen Aderma Exomega. Jeg kjøpte denne og smurte ansiktet nesten ved hvert bleieskift. Og dette gjorde susen. Huden ble myk igjen, utslettet ble borte og han ble roligere på natta. Smurte så bare morgen og kveld en periode, før jeg så sluttet helt for å se om det bare var hormonutslett. Jammen kom ikke utslettet tilbake, så jeg lurer på om det ikke er en mild form for eksem. Tror det har vært en blanding av hormonutslett og eksem, men det har jammen ikke vært enkelt å finne noe svar. Jeg sverger i allefall til Aderma exomega!!!! Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Er det flere som har erfaringer å dele på dette området?
Sunniva78 har to små Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Sønnen min hadde elveblest-utslett i påsken.(Urticaria kalles det også) Det var hissig rødflammete utslett som var varmt og hovent. Etterhvert ble det blålilla i kantene. Var ikke et pent syn, og han hadde det over hele kroppen. Ikke så mye i ansiktet. Det klødde ikke,og mini var heldigvis i storform. På sykehuset sa de at det kunne skyldes veldig mange ting, men mest trolig IKKE allergi... Det kunne komme av virus, varme, stress etc. Jeg hadde forresten spist litt nøtter dagen før, så jeg føler meg ikke trygg på det med allergi selv. Holder meg iallefall unna slike "allergi-bomber" nå, for dette vil jeg ikke oppleve en gang til..! Oppsøk lege du, om du synes det er ubehagelig.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 A-derma kremen gjorde vindunder hos mini her også.. 2 dager og det var vekk.... hadde hatt det i 1 mnd...ingen ting annet funket...
tittentei... Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Min gutt fikk det også ca 2-3 uker etter fødsel.Han såg ikke ut.Men forsvant etter en stund:) bare ikke rør det:)
grolla Skrevet 13. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2008 Jeg har begynt å smøre med denne kremen nå. Har den allerede i hus, da eldstemann er avhengig av den for å holde huden sin fin. Fantastisk krem! Håper bare at den hjelper lillemann også, men i så fall er dette mer eksemlignende enn allergi i hvert fall. Ser an et par dager, og begynner forsiktig med litt frukt igjen, eple og banan er vel greit...dropper appelsinen foreløpig. Takk for mange svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå