Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som kjenner slike nedtrykk nederst i magen?

Har hatt noen i blant og spesielt når jeg må tisse..

Litt ubehagelig når man går eller står et sted(for det er mye bedre når man sitter)og vet at man bare må vente til det går over igjen.

Jer er annengangs fødene,men kan ikke huske dette fra mitt første svangerskap egentlig..(er 23 uker på vei nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som kynnere. :-)

Hvis det kommer som en bølge og forsvinner iløpet av et halv minutt så er det nok kynnere:)

Men om nedtrykket ikke forsvinner skal man kontakte lege eller jordmor.

Langt er du på vei da? :)

Skrevet

Hei:)

Nei det er ikke kynnere,for det vet jeg godt hva er fra mitt forrige svangerskap..det skjer heller ikke ofte,kanskje et par ganger om dagen denne helga.mer som at det trykker på blæra for å si det sånn..

Mora mi har måttet operere for nedtrykk,eller nedsunken livmor(heise dette..)men håper ikke det er det da.

Får bare tro det er fordi det har blitt litt tyngre og at trykkbehovet med å måtte tisse ofte er blitt sterkere..:)

Skrevet

Lurer på om det er det samme som jeg og en venninne har. Det er ubehagelig under navelen på et litt srort område der. Når jeg må tisse gjør det ekstra vondt. Også kjenner jeg det når jeg snur meg feks i senga om natta, går, bøyer meg fremover+++. Jeg er 18+3 og min venninne er 18+4. Jeg tenker at det kanskje kommer av at ting strekker seg, fosteret sparker der og jeg kjenner godt at fosteret snur seg inne i magen nå. Å det kjennes ubehagelig ut. Skal nevne det for jordmor på tirsdag.

Skrevet

Kan jo være,men jeg har det enda lengre ned..

Lurer på om det rett og slett er noe urinveis inf på gang,pluss at babyen trykker på blæra mer nå.Skal levere en urinprøve hos legen i morra før jobb og sjekke igjen.ekkelt når det svir og.de to siste prøvene har ikke vært helt bra,men ikke fått noe for det da,men nå må jeg bare tror jeg..får høre.

Takk for svar og lykke til:)

Skrevet

Jeg er sykemeldt pge nedtrykk. Jobben min er å ekspedere stående..

Jeg får ofte dette hvis jeg går mye el står lenge. Går over når jeg setter meg. Legen min kan ikke svare på hva det er, men jordmora er bekymret for at modningsprosessen skal begynne allerede nå pgr stående jobb. Er i uke 27 men har hatt det siden uke 23. Ta det med ro å lytt til kroppen din . Sett deg når du må, ikke bær tungt og ta bekkenbunns øvelser daglig. 8 sek x 10

Skrevet

Takk for svar sandypantz:)

Jeg er 50 % sykemeldt pga blodtrykket uansett,men har også en jobb jeg bare står og går i.bedre når man sitter litt ja.

Søstra mi fikk 3 cm åpning fra 3 mnd med sin andre mann og falska veer,hadde veldig mye nedtrykk da.hun måtte ta det helt med ro resten av svangerskapet,men det gikk heldigvis fint og det ble ikke mer åpning før fødsel.

Jeg var i kollisjon på fredag,så derfor jeg lurer litt på det og ang åpning..

Var på ultralyd og så at det hadde gått fint,men sjekket ikke åpning eller noe sånt da..sant som du sier man må lytte til kroppen!

Lykke til og får håpe det ikke starter noe modning på deg!!

Skrevet

Takk for det :-) Håper det går greit med deg også ! Jeg skulle vel egentlig ha vært sendt til gynokolog for å få visshet i tingene, men jeg tenker at så lenge det går bra nå så er det ikke noe poeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...