Gå til innhold

hjelp til valg av speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå bestemt meg for å kjøpe ett speilreflekskamera. Jeg trenger ett som er lett å bruke men samtidig ett som har mange funksjoner. har funnet ut noem som jeg har tenkt litt på og det er cannon EOS 400D, cannon EOS 40D,nikon 40D eller nikon 40 x. Men har begynt å heller mere mot cannon 400D. Har dere noe tips og anbefaling??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har canon eos 400D, Er KJEMPE fornøyd. Et supert kamera for hobbyfotografer. Har mange funkjoner og er kjempe lett å bruke når man har satt seg litt inn i de ulike tingene og begrepene;)

Jeg hadde iallefall valgt 400D igjen om det var mitt valg.

Skrevet

Jeg har 400D og er veldig fornøyd.. =)

Skrevet

hm, ja det er dette jeg heller for:)

men var litt redd for at det skulle være litt for avansert for meg, har ikke sånn veldig god peilig på dette her. Tenkte kanskje jeg skulle melde meg på ett kurs

Skrevet

Det er også på det kameraet mange ferdiginstillinger hvor du omtrent ikke kan gjøre feil,.

Det er sef. litt mere komplisert en et vanlig kompaktkamera.., men tror de aller aller fleste skjønner kameraet.. =)

Nå bruker jeg det som hobbyfotograf så har jo masse ekstra utstyr.., det jeg synes er morsomt med det.. At man kan kjøpe så mye ekstra med det... =)

Skrevet

kan du anbefale litt ekstra utstyr??

har bestemt meg for dette kamera nå, så det kostet bare 5000 på elprice. Trodde jeg måtte punge ut med 7-8 tusen jeg

Skrevet

Er 5000.- med standard objektivet??

Skrevet

Jøss.. Det var billigt ja.. =)

Sånn i utganspunktet så holder det med det objektivet.., zoomen er jo noe begrenset men.. Men en veske til og ha den i er jo lurt.., også må du jo ha minnekort...

Det jeg har skaffet meg sånn etterhvert er stativ, ekstra objektiver, flere minnekort, softbox, ekstern blitz og fjernkontroll. bla.. Men det er ikke slikt man egentlig trenger sånn til hverdags vil jeg si.. =)

Skrevet

Jeg vil anbefale en ekstra blitz, det skal jeg investere i bare jeg finner en som er god men ikke så dyr;)

Den som er på kameraet trenger litt tid på å ladde seg igjen etter hvert blitzbilde. Noe som er litt irriterende når man har det blinkskuddet å ta bilde av og ikke får tatt bildet..

Skrevet

Jeg har ikke merket at blitzen trenger å lade seg mellom bildene. Vi kjøpte kameraet for ca.1,5-2 mnd siden og jeg har tatt flere bildreserier med opp til 10 bilder etterhverandre med blitz på.

Må bare si at det er et supert kamera.

Skrevet

mphs:

Merklig, her kommer det til stadighet.. står "buzy" i displayet og inni søkeren. Så da er det bare å vente noen sekunder så kan jeg ta bilder igjen, men de sekundene kan være forskjellen på et fantastisk bilde og et moderat bilde desverre.

Jeg ønsker meg uansett en ny blitz;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...