Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det var noen flere jenter her inne som har partner som ikke scoret super bra på sædtest?

Sitter og er skuffet og litt såret nå etter å ha fått vite resultatet av testen :/

Har prøvd i snart et halvt år, men da er kanskje dette grunnen da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

samboeren min scoret heller ikke bra på denne testen (hjemmetest). MEN denne testen klarer ikke å teste alt! Jeg tror også at dette betyr at det tar lang tid for oss, går inn i 9 pp nå, men har jo fortsatt håp om at det ikke er helt dødt hos samboeren da ;-) Regner med at vi i worst case kan få profesjonell hjelp når det har gått ett år med prøving. Har inngått en deal med samboeren nå om at hvis jeg finner EL vha el-tester denne mnd så skal han gå og teste sæden på en klinikk. Dette vil uansett være første steg i en evt utredning (snakket om dette med fastlegen).

Skjønner godt du er skuffet og såret, men tenk på samboeren din da! Han kan virkelig ikke ha det bra nå! Gutta ser jo på dette som "manndomen" sin ;-) Kjipt for oss, men ennå kjipere for de!

Hvis du får han med til en klinikk for å teste ordentlig ville jeg gjort det med en gang. Da får man vite mer sikkert hva som er årsaken til den dårlige testen.

Lykke til!

Skrevet

Enig med innlegget over, jeg vil i tillegg komme med em liten ting som kan være litt trøstende....Og det er at når det er mannen som har litt problemer er det enklere å "fikse" enn hvis det var du som ikke hadde egg som fungerte..Dette var det min søster fikk vite på ivf da hun plagdes...

• 3 uker senere...
Skrevet

Jada, det er mange av oss :-)

Vi fikk vite det i dag. Det er spermantallet som er problemet hos oss... Men, vi har tatt ordentlig prøve da, ikke hjemmetest. De har jeg hørt ikke alltid gir korrekt resultat, for det er flere variabler den ikke tar hensyn til.

Skrevet

Ikke landslagsklasse på svømmerne her heller.. Det var heller ikke breddeidrett for å si det sånn... Derfor måtte vi til med prøverør.... Det ble testet på fertilitetsklinikken, så de hjemmetestene vet jeg ingenting om....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...