prekæs Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Har en kokebok utgitt av Toro og den er egentlig genial. Her brukes diverse poser som smakstilsetning til mat som er laget fra bunnen av og i sammenhenger man aldri har tenkt på. (Mulig maten ikke er laget fra bunnen av likevel:) Det ser i hvertfall godt ut og kan gi noe inspirasjon. Liker forresten tomatsuppe jeg tilsetter egg. Fra Toro:)
Gjest ->>- Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Hermetikk har jeg ingen store motforestillinger mot, rent utover at grønnsaker taper noe av næringsverdien om de hermetiseres. Poser er stort sett fy-fy - i forhold til tilsetningsstoffer, saltmengde osv - men vi skeier glatt ut både med Toro tomatsuppe og en occasional kompemiddag - rett og slett fordi posevariantene har en helt særegen smak som vi liker godt.
Cat.68 Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Nei, bruker taco krydder på pose, div sauser og ikke kverner jeg kjøttdeigen selv heller. Bruker hermetiserte maiskorn isteden for å plukke de av maiskolben selv osv. Fabrikat er supert det til sitt bruk.;o))
Libido- Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 hehe prøvde å lage tomatsuppe fra bunnen av. Det var heller stygt.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Ikke alltid, men som oftest. Bruker selvsagt både hermetiserte tomater og tomatpuré. En og annen Toro-pose blir benyttet innimellom. Men jeg har matintoleranse og en del allergier, så det blir ikke mye slikt. Toro-lasagne, eller Uncle Ben-glass, og gryte-poser regner jeg vel knapt som mat...Eller en Toro-moussaka...
prekæs Skrevet 12. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2008 Bruker ikke så mye posesaus, rett og slett fordi de gangene jeg vil ha saus har jeg som regel laget mat som gjør det naturlig å lage saus av sjyen. Det samme med buljong, da er jo som regel maten kokt slik at buljongterninger ikke trengs. Ferdig stuinger og stapper går like fort å lage fra bunnen av bare man planlegger litt. Legger ertene i vann dagen før, f.eks. Og det er som du sier. Suppene er fine som basis. Innimellom.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Bruker stort ofte posesaus vi. Bortsett fra brun saus, og saus som lages av skyen av det vi lager.
♥sjiga♥ Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 nei jeg syntes ikke det er fy fy. jeg syntes tvert i mor at det er mye bedre enn mye junk food. det handler vel om å få til et godt , varieert og næringslikt kosthold. og det er fullt mulig også med hjelp fra toro ol.
børdi Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 bruker både hermetikk og posesauser... Rett og slett fordi vi ikke har ork og tid til å lage fra bunnen av i ukedagene... De gangene jeg skal ha fiskeboller, lager jeg hvitsausen fra bunnen av, samme med sausen til kjøttkakene,,, - Men ellers,.,, er TORO min venn..... ;-.)
Gjest Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Vi gjorde,helt til mannen min var på Balder-klinikken pga problemer med magen.Fikk streng beskjed om å holde seg borte fra all pose-mat.T.o.m fryste gr.saksblandinger. Så nå må alt lages fra bunnen av..
art Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Nix, poseløsninger er absolutt ikke alltid fy fy! Kjapt og enkelt innimellom, men enkelte ting som hvit saus til fiskebollene og potetstappe m.m er jo nesten like raskt å lage fra bunn av, og smaker jo endel bedre enn posevariantene da! Hermetikk, kjekt det og!
Gjest Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 personlig har jeg aldr laget en saus fra bunnen...og kommer heller aldri til å gjøre det!!!!!!!!!!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Jeg elsker poseløsninger, men mannen min er en sånn matnazi så her lages det meste fra bunnen av (utenom de få gangene jeg lager mat da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå