Mø schæl! Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Ungdomsskolen hvor nevøen min går vil forby kaffe på skolen for elevene (ungdomsskoleelever). Jeg har forstått det slik at meningene blant lærerne er delte. Skolen stiller kaffe på lik linje med rus (pga koffeinen), selv synes jeg dette rett og slett er teit. Dersom det er koffein man skal unngå, så kan man heller ikke gi lov til verken iste eller kakao, som også inneholder koffein. Men dette skal visstnok være lov. Hva mener dere? Jeg klarer ikke å se hva som er galt i at 10. klassinger (for det er mest dem) kommer med en termokopp med kaffe om morgenen. Men dette vil altså skolen forby, ikke nødvendigvis pga "hypre" elever, men pga at dette regnes som "rus". Meninger?
Gjest ->>- Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Ja, det høres teit ut. Viss kan man definere kaffe som rus, men det er i så fall fullt lovlig rus som lovlig kan selges uten aldersgrenser. I motsetning til alkohol, tobakk og narkotika generelt.
Monajenten Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Nå er det på tide at Norge slutter å oppføre seg som et naziregime, og lar folk få bestemme over seg selv og sitt liv så lenge det ikke går utover andre. Herregud sier jeg bare. Er det mulig.........
Økologisk_knekkebrød Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Det synes jeg høres helt idiotisk ut. Da bør lærene og andre ansatte også få forbud mot kaffe. Tipper pipa får en annen lyd da..
Mø schæl! Skrevet 12. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2008 Hehe, ja det var visstnok noe av det festligste... et par av lærerene mente HARDNAKKET at de skulle få lov til å ta med seg kaffekoppen inn på klasserommet, det var forskjell på å være barn og voksen! Makan...
Gjest Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 jeg antar at kaffemaskina på lærerrommet er fjernet for lenge siden? Dette djevelens rusmiddel! Og ikke minst te! Satans yngel!
Lykke X 4 Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 UTROLIG teit! Kaffe har jo faktisk helsegevinster. Kan ikke sammenlignes med andre rusmidler.
♥Snulder Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 Grad av idioti har jeg sluttet å bli overrasket over for lenge siden... Men det dukker stadig opp nye morsomheter:=) Kaffe er ikke rus før man heller en skvett med alkohol oppi...
Libido- Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Har de i det heletatt lov til å lage slike regler?
AnneM. Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Marihuana har da så avgjort påviste helseeffekter. Også rødvin har positiv helseeffekt for noen mennesker. Men det er like fullt rusmidler. Koffein er et mildt narkotisk stoff, så svaret på spørsmålet er helt klart at koffein er rus. Spørsmålet må jo heller være om det skal være skolens eller myndighetenes sak å avgjøre hvilke aldersgrenser de forskjellige rusmidlene bør ha. Alkohol skal ha 18-årsgrense og kaffe har ingen nedre grense. Men jeg gir ikke 3-4-åringene mine kaffe, for å si det sånn. Rus er jo ikke nødvendigvis synonymt med farlig.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Syns jeg hørtes helt teit ut!! Da burde lærerne slutta åsså.. Personlig hater jeg kaffe og lukta.. Hata når lærerne kom inn kaffen og satte den pulten..hehe
___ Skrevet 12. april 2008 #14 Skrevet 12. april 2008 Det er jo en slaks rusmiddel, og det er vel ikke tvil om at det er avhengihetsdannende, men så lenge deter helt lovlig, og ikke mer skadelig enn det er, synes jeg det er en tåplig ting å prioritere. Høres ut som om det er en bensinstaskjonkjede som har klaget i nærheten.
prekæs Skrevet 12. april 2008 #15 Skrevet 12. april 2008 Har vært borti det. En kommentar i førekortsammenheng for snart hundre år siden. Er vel muligens inne på noe...jeg fungerer dårlig før ett par kopper kaffe og ble rett og slett sjuk da jeg sluttet med kaffedrikking i forbindelse med siste svangerskap:)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. april 2008 #16 Skrevet 12. april 2008 Haha...trodde skolene sleit med sløve elever om morran, men nå skal de altså forby kaffe til de elevene som bruker dette for å ikke være så sløve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå