lucky_mom Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Guttene min på 16 mnd har konstant roser i kinnene, eller det vil si, de er mer blålilla i fargen... Er det noen som vet noe om det? Burde jeg få det sjekket, eller er det helt vanlig..? De blir større/sterkere når han er varm, men er det ellers også. Han er vår nr. 3, og storesøstrene hans hadde aldri noe sånt...
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Hei Sønnen min har dette. Vi trodde først det var blåmerker, men de gikk jo aldri bort. Ikke så tydelig nå lenger, men veldig tydelig når han var rundt året. Forandret seg også med varme - inne/ute osv. Vi var hos hudlege og hun sa at dette var barneeksem (uten å si at det er DET din gutt har da....) som kunne være på denne måten. Vi fikk beskjed om å smøre med fuktighetskrem ved hvert stell (ihvertfall morgen og kveld), unngå såpe og unngå kuldekrem. Vi fikk også en reseptbelagt kortisonkrem som vi skulle bruke om det ble ill, men den har vi kun brukt ved et par anledninger i løpet av 5 mnd.
lucky_mom Skrevet 13. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2008 Oi, kanskje vi burde få det sjekket iallefall... For det høres akkurat ut som du beskriver, som blåmerker som aldri går bort. Fikk du henvisning til hudlege via fastlegen?
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 ja. Men jeg måtte kreve det. Var liksom ingen leger som trodde at dette var noe særlig siden det ikke ser typisk ut som eksem. Det som er greit da er jo at en får oppfølging også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå