Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 som har en liten baby? Min er 65,5cm og 7kg. Fått beskjed om at hvis hun ikke vokser og blir lengre til 9mnd kontroll blir jeg henvist videre. Hun spiser normalt og er ikke syk (som jeg vet om). Noen andre som har liten baby? Har du/dere blitt henvist videre? Hva viste det? Vet at det kan være flere ting, men at det ikke trenger å være noe.
Snupi27 Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 emilie mor er 6.7 kg og 69 cm. hun er 8 mnd var du og pappaen små når dere var babyer da? slank osv..? jeg fikk beskje dom at det er arvelig. både jeg og pappan til emilie var streker når vi var små. hehe.. så her er det ingen som bekymerer seg =)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg var ikke så stor selv, men jeg var lengre enn min lille jente. Det er lengden helsesøster er bekymret for. Sist vi var på kontroll hadde hun "forsvunnet" ut av skjemaet de bruker.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Gutten vår er ikke tynn, men han er kort... HS skal holde ett øye med det sa dem... Han var 8050 g og 63 cm på 6 mnd kontrollen...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Jaja, da er vi flere..... Alle venninnene mine har så store og lange babyer, men har ikke tenkt over det sånn før helsesøster begynte å mase om hvor liten min er. mannen min er ikke bekymret og sier jeg ikke må være det, men jeg er det litt likevel.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Så enig med deg anonym... Når HS sa det at han var for kort i forhold til tyngden, å at de måtte følge ekstra nøye med på lengden fremover, spurte jeg om det var veldig bekymringsverdig. Neida, sa hun. De måtte bare følge nøye med.. Klarer ikke slappe av med den komentaren jeg altså... Noen som vet hva som kan skje\være grunnen til dette da? Konsekvenser osv?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Det er individuellt hvordan de vokser så det trenger absolutt ikke være noe som er galt. Men det kan også være ting som astma, cøliaki mm. Derfor de følger opp har jeg hørt. Plutselig kan de jo vokse ganske mye på kort tid, tar det igjen når de blir litt eldre.
Snupi27 Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 jeg syns ikke du skal bekymre deg.. hs har tendens til å overdrive i blant. hvertfall her jeg bor.. det står på nett at gjennomsnittet på jenter på 8 mnd er 65-74 cm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå