Gå til innhold

Gå fra baby i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det? Om dere skal ha en ting på butikken og baby sover? Jeg tør ikke det, men er jeg bare ny og overhysterisk mamma:) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør vi ikke.

Skrevet

vi gjør heller ikke det

Skrevet

Jeg kan gjøre det i visse tilfeller med min minste. Hun kommer ingen vei. 3 åringen derimot tørr jeg ikke la sitte i bilen med mindre jeg er så nær at jeg ser henne hele tiden og kan være der på under 3 sekunder.

Skrevet

nei,aldri

Skrevet

Nei, det gjør vi ikke.

Hørte noen fortelle at de hadde vært vitne til en mor som bare måtte se på at ettåringen hennes brant inne i bilen, og folk rundt henne måtte holde henne fast.. Med det bildet i hodet tør jeg aldri å forlate babyen min i bilen.

Skrevet

nei, og noen mener jeg er hysterisk. det får så være, jeg hadde aldri tilgitt meg selv om noe hadde skjedd.

Skrevet

jaja, jeg har en gutt på 10 uker.. og 1-2 ganger har jeg løpt inn på butikken for å kjøpe et brød eller lignende, mens han sover i bilen! låser den selvfølgelig! men syns ikke jeg er "gaaal" siden jeg har gjort det noen ganger!

Skrevet

Aldri. Hun er bare 9 uker, så kommer ingen vei, men har aldri og kommer aldri til å sette henne igjen i bilen.

Skrevet

Jeg tenker motsatt av deg jeg. Går jeg fra ungen i bilen så låser jeg ikke. Om noe mot formodning skulle skje er det lettere å få ut ungen på den måten. Kidnapping er jeg ikke redd for.

Skrevet

Ja, det er jo det at de IKKE kommer noen vei som er problemet. Hvis bilen skulle ta fyr feks så sitter de jo bare der - komme seg ingen vei.

Skrevet

Som ~*-*~ sier har jeg også sett/hørt om foreldre som har vært vitne til at babyen/barnet(a) har blitt sittende fast i en brennende bil....

Jeg hadde aldri i verden gått fra guttene mine i bil, verken nå eller da de var babyer. Man vet aldri hva som kan skje!!

Kjærsten hadde f.eks en ekkel opplevelse med en bildør som plutselig sprengte, mens han var ute og kjørte med eksen hans og guttungen deres som da var baby. Tør ikke tenke på hvordandet kunne gått *grøss*

Leste for noen år tilbake om en mor som "bare skulle inn med fugleburet", lot sine tre (eller fire) små gutter site igjen i bilen, da hun kom ut igjen stod bilen i full fyr. Den ene av guttene kunne fortelle hvordan det var å sitte i den brennende bilen....alle overlevde, men de var KRAFTIG brannskadet alle sammen. Uff, får helt klump i halsen bare av å tenke på det...

Jeg er overhode ingen hysterisk mamma, men å la guttene mine være alene i bil er helt og fullstendig forbudt!!!

Skrevet

Takk for svar! Godt å høre at jeg er tilnærmet normal;)

Skrevet

Jeg gjør det.... men er ikke stolt over det, for jeg har også hørt om brennende biler ol. Men jeg kan bl a gå inn med varene før jeg tar ut jr. Det tar bare noen sekunder å springe inn i gangen med varene, men jeg gjør det... når jeg fyller bensin går jeg også ifra ham.hva gjør dere da?

Men jeg går ikke inn i butikker uten han.

Skrevet

Aldri i verden.

Hadde aldri tilgitt med selv om det hadde skjedd noe med lillemor!

Skjønner ikke dem som klarer å gå fra, jeg.. uansvarlig, hvis man ABSOLUTT ikke har noe annet valg.

Alt kan skje.

Bilen KAN ta fyr

Brekket kan ryke (hvis man står i bakke er det ekstra skummelt)

Noen kan kjøre på bilen der barnet er

barnet kan bli redd, kanskje få noe i halsen (om det er tilgjengelig)

osv osv.

Så nei, aldri.

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort, og kommer heller ikke til å gjøre det!

... er ikke "hysterisk" førstegangsmor - har barn i flere forskjellige aldre :-)

Skrevet

Men den faktiske faren for at litt større unger skal komme seg løs og enten gå ut av bilen til et farlig/traffikert sted eller at de tar av håndbrekket eller får bilen i fri slik at den triller avgårde er vell mye større?

Skrevet

Noen som har en link til noen konkrete historier om barn som har brent inne i bilen etter å ha blitt forlatt der? Jeg har aldri lest noe om det i noen aviser, hørt det op nyheter eller på radio. Eneste er historier der noen kjenner noen som kjenner noen som har hørt om et tilfelle. Av alle ting man skal gå rundt å være redd for tror jeg det må være blandt de mest unødige engstelsene. Jeg tror rett og slett det er vandrehistorier uten særlig rot i virkeligheten.

Det finnes andre mer fornuftige grunner til at folk ikke bør gå fra barna i bilen, men redselen for brann blir litt usaklig i mine ører.

Skrevet

NEI, går aldri fra han i bilen..

Da kjører jeg heller for å handle senere.. Selvom det bare er for noen få minutter..

Skrevet

Har aldri hørt om barn som brenner inne i bilen, men hørt om biler som begynner å brenne uten barn i.. Er heller ikke mange år siden det var på nyhetene at en bil med tre barn i trillet ut i en elv..

Skrevet

Nei, gjør jeg aldri, men har sett flere ganger at folk har gått ifra sovende babyer i bil og blitt borte lenge.

En gang var når jeg besøkte gubben på jobb, og da stod det en bil med sovende baby inni, der de har varelevering. Vi stod i 10 min å venta før en pappa og storebror kom tilbake og fortalte at der kunne de ikke stå pga varelevering (de skulle ha varer akkurat da også) og pappan bare unnskyldte seg med at der var det skygge. Det var likevel 25grader i skygen den dagen.

Husker jeg ble så provosert av akkurat den hendelsen der, men sa ikke noe til pappan om det, selv om jeg burde ha gjort det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...