Gjest Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Jeg har så vondt for å amme så jeg pumper meg, og lurer på hvor mye et nyfødt barn trenger. Jeg fikk en gutt nå på tirsdag så han er bare 4 dager. Hvor mange ml bør de ha per måltid? Er det noe fare for å gi for mye??
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 når jeg fikk datteren min så tok hun ikke bryst så jeg måtte pumpe meg. Jeg sprurte de på sykehuset hvor mye melk hun burde få og da sa de 80 ml, men at jeg burde øke hvert 3 døgn elelr noe sånt. men noen ganger drakk hun mer enn det og andre ganger mindre. det har hendt et par ganger at hun kastet opp alt sammen og jeg tror det er fordi hun drakk for mye men er jo ikke sikker
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Gratulerer med gutten :=) Da jeg måtte pumpe meg i begynnelsen var det rundt 80ml jeg fikk beskjed om å gi også, jeg gav det eller mer siden han stoppet når han ikke ville ha mer. Det overflødiske gulper de opp igjen , så det er ikke farlig om de spiser litt for mye. Men jeg ville ringt føden og spurt om råd, er bedre å få råd fra fagfolk. Lykke til:=) Eller forresten gå inn på amme debatten, er ammehjelpere der som kan svare deg.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Døgnbehovet i ml blir individuelt regnet ut etter vekt på hvert enkelt barn. Barn 0-3 mnd: 150-200ml pr/kg http://www.knappenforeningen.no/artikler/68/11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå