Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Lille snuppen gikk i barnehage i 5 mnd i fjor. Før det hade vi en "svart" dagmamma i 6 mnd. Vi betalte henne 5000 kr/mnd.Har veldig lyst til å føre inn de 6 mnd under rubrikken "foreldrefradrag", men vet ikke om dette er lurt? Må vi oppgi navn på dagmammaen? Noen som vet? Vi regnet med at hun hade skattefrikort fordi hun var student.
Gjest ->>- Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Selvsagt kan du ikke føre opp en svart dagmamma. Du skal kunne dokumentere alle utlegg du har hatt, og den dokumentasjonen vil i dette tilfellet tilsi at du har gjort noe kriminelt. Det er omtrent like lurt som å føre opp millionen du rana i banken på formue.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Hva er det du tenker egentlig? Du fikk den gang med på å kjøpe svart arbeidskraft og da kan du ikke bare føre henne opp nå. Bare fordi det hadde vært greit å få litt ekstra igjen på skatten. Og ja man må oppgi navn på dagmamma og sende in kopi av kvittering faktisk. Jeg jobbet som hvit dagmamma så dette kjenner jeg til. Du burde faktisk tenkt på det før du aksepterte å bruke noen som jobber svart.
Edelweis Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 noen som kan fortelle meg hvor jeg skal føre opp dette fradraget? jeg har en hvit dagmamma og har noen tusen jeg skal føre opp, men hvor???
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 3.2.10 samme som de har brukt en privat barnehage som eksempel i brukerveiledningen som fulgte med. husk å føre opp dagmammas nanv og sum i forklaringsfeltet, og husk å sende kopi av kvittering.
Edelweis Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 men jeg har ikke noe punkt, 3.2.10 jeg! eller samboer da!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 leverer du på nettet? Da kan det legges til hvis ikke så skriv det under beløp som ikk er forhåndsutfyllt
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Tusen takk for svar! Har nå forfalsket et dokument som skal brukes i selvangivelsen, skal nok få igjen noen kroner for tiden med dagmamma uansett:) /hi
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Så hvis du blir tatt så setter du både deg selv og din tidligere dagmamma i store problemer.................... Kjempesmart du. Syntes faktisk du er veldig uærlig og dårlig person hvis du gjør slikt. Bruk av svart arbeidskraft er jo ulovelig, dokumetforfalskning like så, dermed har du gjort deg skyldig i ikke bare en men 2 ting. Du lager muligens store økonomiske problemer for en person. Ingen tvang deg til å bruke svart arbeidskraft, så da bør du heller ta konsekvensene av dine valg. (at man ikke kan skrive det av på skatten.)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Trur ikkje du anonym 18:03 er HI. Det er straffbart å drive med dokumenforfalskning. Faktisk får ein meir fengseltid for det, enn for vold. Det er jo lurt å prøve på.....
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 hvis du gjør det er du vel pliktig til å betale din "svarte" dagmamma feriepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå