Leirha Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Vi er litt i tvil på hvem som skal være faddere, men ønsker ikke så mange..Naturlig for meg ville vært å valgt min leste sønn han er 10år. Men går det an å ha søsken og er han stor nok?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Ja, det går an å ha søsken Nei, han er ikke stor nok. I kirken mener jeg de må være fyllt 15.
Sjefsmegga Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 For å være fadder så må man være komfirmert....det sa de i hvertfall til meg da jeg skulle ha faddere, men yngste var komfirmert samme året, noen mnd før dåpen så da var det greit.
Leirha Skrevet 12. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2008 Ååååååååå så bæsj.... Lurer på om vi bare skal droppe hele dåpen. Det er jo bare problemer som følger med, problemer i familien, så valg av fadder er en ganske stor sak.
Mersa og gutta <3 Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Trenger ikke velge mer enn to faddere, og de trenger ikke være familie i det hele tatt...Velg noen gode venner?
Sjefsmegga Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Dere kan være faddere selv...trenger ikke andre...en fadder har ikke noen rettigheter til barnet helelr på noen måter, det er kun et ære i dag. Jeg har i dag ikke kontakt med ene av fadderene til sønnen min, ikke noe galt med vedkommende, men vi minsta kontakten, sånt skjer...andre fadderen har jeg mye kontakt med, enda hun bort langt unna.
Leirha Skrevet 12. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2008 Jo for meg hadde vært helt kjempe om jeg kunne hatt min beste kompr\is til fadder... Men det går ikke av to grunner, det ene er at resten av familien hade frest, det endre er plass problem..Slik det er nå prøver vi å kutte, men bare med de nærmeste er vi jo 24stk. det er minst 10 for mye. Jaja, uff jeg har ikke lyst å ha noe dåp i det heltatt jeg.
dumme mamma Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 dere kan ikke være faddere selv, men sønnen din kan for eksempel bære barnet til dåpen. Det gjorde en jeg kjenner, da hun hadde to store barn fra før men de ikke var gamle nok til å være faddere. De hadde da to faddere og de to barna var med fram og bar barnet
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 Synes "blåbærøyne og mamman" hadde en god ide.. la sønnen din være den som bærer babyen=) Her har jeg en lillesøster som er 11 år som fikk bære jenta mi til dåpen. det var SUUUUPERT! Hun ble sååå glad når jeg spurdte! =) Kunne ikke valgt noen bedre til den jobben! =) Lykke til uansett hva du velger! Og DRIT nå i hva andre måtte mene.. dette er DERES dag.. og det er DERES valg! Ingen har noe med hvem dere velger som fadder!
Koseklompen Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 Ja, går ann å ha søsken som faddere. Men de må ha fyllt 15 år. Jeg er fadder til mine 3 søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå