Gå til innhold

Lørdagsmat, hvordan bli enig? forslag til gode retter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg ble gravid har jeg ikke hatt det minste lyst på taco. Før jeg ble gravid spiste vi taco hver lørdag. Samboeren min har fortsatt lyst på taco omtrent hver lørdag, men dette frister virkelig ikke for min del. Jeg har alltid lyst på mer middagsaktige retter der du kan ha salat og baguetter til f.eks. Vet noen om noen god vri på taco som kanskje gjør det mer fristende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nachos med guacamole og rømme til. Nydelig, og lett å lage.

Skrevet

Syns det er veldig godt med enchiladas - lefsene fylles med tacokjøttdeig eller kylling med taco krydder og salsa og rulles sammen(gjerne også løk og paprika men det er ikke så fristende nå når jeg er gravid syns jeg). Legges etterhverandre i en form med salsa i mellom og ost strøs over. varmes i ovnen til osten smeltes. Også salat og gjerne guacamole og mer salsa og rømme ved siden av. Mmmmm Men veldig godt med lasagne med hvitløksbaguetter og salat også da.

Skrevet

Innbakte tortilla lomper med det man måtte ønske inni og gratinere i ovnen med ost oppå,og salat ved siden av. kjempe godt og da kan man bruke det man ønsker selv inni og til:)

Skrevet

Tenkte jeg skulle fåreslå dette, Enchilladas er kjempegodt. Best med kylling syns jeg da, du får kjøpt pakker som inneholder det du trenger. Disse står sammen med taco på butikken.

Dette må du prøve.....

Skrevet

Det er ikke taco akkurat, men lasagne med kjøttdeig er kjempegodt: ) Da kan du ha baguetter og salat som tilbehør: )

Skrevet

Hvis det er selve tacokjøttdeigen du ikke orker nå, foreslår jeg meksikansk gryte og samme tilbehør som ellers. Fast fredagsmat hos oss :)

Skrevet

Tacograteng =) Det er innmari godt!!

Finner oppskrift på matprat.no.. Jeg pleier å ta opp i litt ekstra, men det er jo opptil en selv.. Serverer med nacho's, salat og baguetter ved siden av =)

Skrevet

bakte poteter med taco krydret kjøttdeig og masse bacon rømme salat og annet godt?

nachos. nacho kjips med tacokjøtt ost å rømme+ salsa på:) nammis

Skrevet

Tusen takk for mange tips! I hvilke butikker får jeg kjøpt enchilladas? Vi handler som oftest på bunnpris og der har de det ikke. Ellers så bor vi like i nærheten av ica maxi, coop mega, rema 1000 og kiwi. Noen av de butikkene dere vet de har det?

Skrevet

Taco pai!!!!

Bunn:

• 4 dl hvetemel

• 2 ts bakepulver

• 2 dl melk

• 50 gr smør

• ½ ts salt

Dette blandes sammen og klemmes ut i en form som har litt høye kanter, da det blir en del fyll. Forstekes så på 180 grader i 10-12 minutter.

1. Fylling:

• 4-500 gr kjøttdeig

• 1 pose tacopulver (ikke ha i vann som det står på pakken)

• 1 løk

• event hvitløk etter ønske

Dette stekes og has opp i formen.

2. Fylling:

• 4 tomater

• 1 gul paprika

• 1 rød paprika

• 2 dl creme fraiche

• Litt cayenne pepper/eller og hvit pepper

Del tomater og paprika i biter.Dette blandes sammen og has over kjøttdeigen.

Strø over med revet hvitost!

Stekes på 250 grader, i ca 15-20 minutter.

Serveres med salat og tacosaus!!

Lykke til!

Skrevet

Burritos:)

Stek kjøttdeig sammen med løk og paprika i småbiter. Kjøp santa maria burrito mix, i stedet for tacokrydder, fajitaslefser og litt ost til å ha på toppen.

Når kjøttet er ferdig lag små pakker i lefsene med kjøtt inn, snu dem rundt og legg i form, ost på toppen, noen få minutter inn i ovnen. Server med salat, rømme, guacemole og salsa...veldig godt:)

Skrevet

Kylling og slottspoteter!

Krydre kyllingfileter med salt og pepper og brun dem i stekepannen et par min på hver side (en filet per pers). Stek dem ferdig i ovnen i ildfast form på 200 grader. Samtidig lager du slottspoteter, eller potetbåter som du lager selv. Legg noen hele hvitløksfedd i potetformen, det blir kjempegodt!!! De siste minuttene av steketiden legger du noen cherrytomater i formen sammen med kyllingfiletene.

Serveres med pesto.

Hvitløksfeddene blir utrolig milde og gode. Kan spises som de er eller smøres på brød...

Dette skal vi ha i kveld!

Andre forslag:

Pitabrød med tacokjøttdeig eller kyllingstrimler, ost og salat

Hjemmelagete hamburgere fylt med alt du har lyst på. Innholdet kan variere fra burger til burger slik at både du og samboeren kan få det dere vil ha...

Hjemmelaget pizza

Kyllingvinger eller kyllinglår som varmes i ovnen og serveres med brød, ris eller pommes frites/slottspoteter

Ta en tur inn på kokeboksiden og let etter den oppskriften som har tittelen "Knallgod foreningsmat" Den er god!

Håper dere blir enige :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...