Gå til innhold

Noen som har opplevd dette? Spontanabort? Ekle detaljer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høsten 2005 rota jeg masse med pillen, glemte den hele tiden. November tok jeg en test, for å være sikker på at jeg ikke var gravid. Den var negativ. I desember hadde jeg en blødning, men bare mørkt gammelt blod, ferdig på to dager.

I januar fikk jeg mensen på natta, gikk i dusjen og vaska bort store mengder blod nedover låra. Mens jeg sto der, kom det ut en lang slintre av noe, så ut som kyllingfilet. Jævlig ekkelt!! Jeg skjønte ingenting, spylte bort blodet og holdt den i hånden - den var lang som en tommelfinger, formet som en avlang trekant og mørk i den smaleste enden, som om den hadde vært festa til noe. Det var ikke slim eller koagulert blod, det var kjøtt, hud, fast, gikk ikke i oppløsning. Kunne strekke på det og trykke på det. Det var hvitt/ hudfarget.

Om jeg hadde vært gravid så hadde jeg ikke visst om det, men siden jeg tok en test i nov. kunne jeg ikke vært langt nok på vei til at det kunne dreie seg om et foster. Tenkte på fostersekk, er det mulig???

Var så klart til legen (privat) og ul, de fant ikke noe, og legen mente jeg ikke kunne vært gravid. Men hva i helsike var det da?? Det ramler jo ikke ting ut av skjeden uten videre. Min fastlege mente senere at det ikke kunne vært noe annet enn en spontanabort.

Noen som har noen tanker om hva dette kan ha vært?? To ulike svar fra to leger, gjorde meg ikke så mye klokere. Har tenkt en del på dette senere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som det som kom ut da jeg hadde en SA. Det var 6 uker etter siste mens, så det kan godt stemme. Dessuten betyr ikke en negativ test at man ikke er gravid. Om fosteret likevel var dødsdømt er det ikke sikkert kroppen din produserte så mye HCG (heter det det, tro?).

Veldig ekkelt, og jeg husker jeg satt med det på papiret (var på do) og ikke ante hva jeg skulle gjøre med det. Var jo på en måte barnet mitt, og på en måte absolutt ikke. Jeg endte med å slippe det i do, og tenkte på det ganske lenge etterpå. Men hva annet skulle jeg nå engang ha gjort med det.

Skrevet

Je, det gjorde jeg også, jeg tror ikke jeg tenkte helt klart, om ikke annet skulle jeg tatt vare på det for å finne ut sikkert hva det var for noe. Men skulle jeg hatt det i kjøleskapet liksom?

Jeg endte med å bytte fastlege etter dette, hadde alltid irritert meg over den arrogante holdningen de hadde på kontoret der, men den gangen tok de kaka - de hadde ikke time til meg før tre uker senere, og akutt-time var helt uaktuelt å bruke på noe så trivielt som en MULIG spontanabort. Det var jo ikke noe farlig. Sikkert rett det, men det går i alle fall an å si det uten å underkjenne følelsene til pasienten, dessuten kunne det feile meg noe helt annet for alt den surhøna visste...

Skrevet

Høres ut som en spontanabort ja...

Jeg hadde en i høst, var et stykke på vei da, 11-14 uker (merkelige sykluser så vet ikke sikkert).

Blødde masse, så gikk med bind. Jeg kunne kjenne at det kom ut noe som ikke bare var blod, det var noe sånt som du beskriver, trekant aktig, og var en liten tapp på en måte i ene enden som var mørkere enn resten.... Jeg er helt overbevist om at det var "babyen" eller noe av det som skulle vært den ihvertfall...uff...vanskelig å skrive om det her merker jeg.

Var på sykehuset for å se etter om det trengtes en utskrapning, noe jeg heldigvis ikke trengte, kroppen hadde ordnet opp selv.

Ville tro det var en SA du hadde ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...