phantomet Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Ifølge legen som undersøkte meg og tvillingene igår på min første tvillingkontroll på sykehuset er jeg lærebok-tvilling-gravid! Alt er visst helt etter boka. Jeg har perfekt blodtrykk, ingen tegn til skumle ting i urinen, null vann i kroppen, minimale med plager i bekkenet. Og har ikek lagt på meg noe som helst... Den eneste vondten utover kvalmen er smerter i forbindelse med spising, som kommer av liten plass, og mulig betennelse i spiserøret pga hyperemisisen...skal tygge gaviscon, og håper det vil lette litt på dette... Magen som jeg selv mener er diger, er visstnok perfekt utfra at dette er mitt tredje svangerskap, og det faktisk er to stykker der inne. Tvillingene er helt riktig størrelse utfra termin, som om de var enlinger. Han fortalte nemlig før han utførte målingene med ul hvor store de skulle være, og de var nøyaktig så store...Det er først rundt uke 28-30 at veksten avtar iforhold til enlinger, for da er det mindre plass for vekst.. Livmorhalsen ble også målt, for den indikerer hvordan livmoren takler tyngden av to fostere, og kan avsløre om fødsel nærmer seg. Denne var perfekt lengde, så legen mente jeg nok kunne gå til midten av juli, men de følger opp målingen hver gang frem til uke 34. Det var et svært hyggelig førstemøte med legeoppfølgingen. Han var genuint interessert, positiv og vennlig. Og sa med stor overbevisning at jeg representerer lavrisiko gruppen av tvilling-gravide, og at han håpet inderlig at han selv var på jobb når fødselen starter, for dette kom til å bli gøy....(!) Da får jeg bare fortsette å ruge, og håpe at resultatet er like positivt ved neste kontroll om fire uker...
Ronja65 Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Nei så koselig:-) Godt å høre at dere alle har det bra. Og at tvillingene vokser normalt. Synd at du plages med kvalmen og betennelse i spiserøret. Men de symptomene er du jo kjent med fra før. Det har vel pleid å gå over etter fødselen? Føde barn det kan du jo:-). Og i kjent phantomstil, så setter du nok noen krav... Hvilket jeg mener er supert... En nær vennine av meg fødte sine tvillinggutter (svskap nr 3) for noen år siden på sørlandet. Fødselen gikk fort og superbra, og hun var veldig fornøyd. Jeg hadde peppret henne til å komme med noen krav i forkant, som faktisk ble tatt hensyn til... Dette er jo noen år siden og tiden går jo videre... Så en fin fødsel det blir det:-)
coscos Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Hei phantomet! Hyggelig å hilse på deg i går. Må si at du så utrolig flott ut med tvillingmagen din :-) Og, veldig fint å høre at alt står bra til med de to som er inne i magen. Håper resten av rugetiden blir like bra.
phantomet Skrevet 12. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2008 Takk coscos! Det var hyggelig å treffe deg og skjønne lille M. Godt å se at det finnes flere enn Måka med god appetitt!!!! Vi treffes nok igjen skulle jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå