dumme mamma Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Skal søke på en jobb der jeg allerede jobber i dag. Jeg vikarierer i jobben pr. dd. Kan jeg skrive noe sånt som: SØKNAD PÅ JOBB SOM XXX Jeg som søker denne stillingen vikarierer i dag i denne jobben og har vært ansatt ved xxx siden xxx. Jeg søker denne stillingen fordi jeg har trivdes veldig godt med jobben i den perioden jeg har hatt dette vikariatet, og har veldig lyst til å fortsette i denne jobben. Jeg har også god kjennskap til arbeidsplassen etter å ha jobbet her i snart 5 år. I og med at jeg har vært XXX i 3 år og jobbet delvis i xxx siden september 2005 har jeg god kjennskap til begge avdelingene, kjenner godt de ansatte, rutiner og arbeidsplassen. Jeg har også bachelor i xxx og videreutdanning i personalutvikling og ledelse, noe jeg synes passer veldig godt til denne jobben. Kan dere hjelpe meg? Synes det er veldig vanskelig å skrive søknad til en arbeidsplass jeg allerede er på. HVa skal jeg ta med? HVor mye skal jeg skrive om meg selv? Skal jeg bare henvise til CV som ligger her allerede, eller skal jeg levere ny? All hjelp mottas med kjempetakk!
stinky og poopy Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 kanskje du kunne tatt med hvorfor de skulle velge akkurat deg framfor alle de andre som sikkert kommer til å søke på stillingen, hvorfor du er den rette i tillegg til at du har vært så og så lenge. Skryt litt av deg selv, trekk fram evt det du har gjort på avdelingen som er blitt godt motatt. Ikke ta med så veldig mye personlig, for de kjenner deg jo. Jeg hadde levert søknad personlig, og tatt med CV, selv om de har en fra før av. Lykke til!!
line_n & sara Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 ville kansje formulert den andre setningen, den var litt tung, hvis du skjønner! slengt inn noen komma, eller delt den på et vis. "bakgrunnen for min søknad, er at jeg ønsker å fortsette i denne jobben. Jeg har hatt fem fine år som vikar i stillingen, og ønsker fast ansettelse." eller noe i den duren.. så kommer det litt ann på hvor formell tone du kan ha i søknaden. regner du med å kunne få stillingen? trenger du å "selge" deg? isåfall, legg mye vekt på utdannelsen. og ta med cv, ikke vis til den de allerede har fått (de har nok ikke spart på den) lykke til!
dumme mamma Skrevet 12. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2008 takk! Vet ikke om jeg får den, er nemlig gravid, og det er ikke noe triks når man skal få jobb, men vet at flere her vil at jeg skal få jobben så jeg håper. Joda, de har CV en min, den ligger i arkivet ;-)
dumme mamma Skrevet 16. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2008 flere som kan hjelpe? Veldig usikker på hva jeg skal skrive og synes jeg må få levert den i dag
Espoir Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 OK, her er et forslag: SØKNAD PÅ JOBB SOM XXX Jeg viser til stillingsutlysning på XXX der du så utlysningen) og søker med dette ledig stilling som XXX. Jeg vikarierer i dag som XXX ved XXX, hvor jeg har vært ansatt siden xxx. Jeg søker denne stillingen fordi jeg trives veldig godt med jobben i den perioden jeg har hatt dette vikariatet, og har veldig lyst til å fortsette her. Jeg har også god kjennskap til arbeidsplassen etter å ha arbeidet her i snart 5 år. I og med at jeg har vært XXX i 3 år og jobbet delvis i xxx siden september 2005 har jeg god kjennskap til begge avdelingene, kjenner godt de ansatte, rutiner og arbeidsplassen. Jeg har også bachelor i xxx og videreutdanning i personalutvikling og ledelse, noe jeg synes passer veldig godt til denne jobben.
najs Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Jeg synes du ska droppe "jeg har også";-) Nå pirker vi her, haha. Kanskje noe sånt? "Etter å vært ansatt som vikar i XXXX i Xår, føler jeg meg trygg på å søke fast stilling som XXX. Jeg trives godt med oppgaver, ledelse og kollegaer og har god kjennskap til rutiner. I tillegg har jeg en bachelor i XXX og videreutvikling, noe jeg mener vil styrke min evne til å utvikles i XXXX." Lykke til, håper du får jobben:-)
dumme mamma Skrevet 16. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2008 flere som vil hjelpe? Trenger seriøst mange gode råd
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Synes du fikk gode forslag til forbedringer i søknaden her. Du må også bruke lederen eller kollegaer som referanser, regner med at du er godt likt og utfører arbeidsoppgavene dine bra, siden du har vært der så lenge. Lykketil.
dumme mamma Skrevet 16. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2008 Det er min sjef, som skal behandle søknaden, kan vel ikke bruke han som referanse da? Kan jeg bruke annen avd. leder som referanse, eller trenger jeg ikke referanse i det hele tatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå