denise Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Hei sjelden jeg er her inne. Små barn og jobb krever sitt. Men det jeg lurte på er: noen av dere som har giftet dere godt voksne for andre gang? Hvordan gjorde dere det ifht vielse, selskap, klær osv. Vi har begynt å snakke om det. Takknemlig for svar.
phantomet Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Både phantom-mannen og jeg hadde vært gift før, men vi følte at det var riktig å tre inn i ektestanden igjen med hverandre, etter at Junior ble født. Ingen av oss var spesielt keen på å gjenta bryllupsopplegget fra første gangen, men vi ville jo ha en ordentlig markering. Derfor inviterte vi familie, forlovere med familie til en helg på fjellet i kjempestor leid hytte. Med så mange barn var det greit å arrangere noe som passet for dem også, så det ble mulighet for aking, skigåing og basing i snøen, siden dette var på vinterstid. Forloveren min og jeg dro fra følget om morgenen lørdagen, for å ordne hår og sminke hos frisør, samt å hente blomstene som vi hadde bestilt... En venn av meg er prest, så han viet oss i en liten fjellkirke, og etter vielsen var det selskap i hytten, med innleid kokk og servitører. Ungene kunne gå til og fra, og da de ble trette var det bare å legge dem siden feste foregikk i hytta der alle bodde... Det ble en hyggelig og minnerik helg, og jeg er glad for at vi bestemte oss for et arrangement som passet oss perfekt, som også inkluderte våre nærmeste.
Ronja65 Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Phantomets bryllup hørtes jo veldig koselig ut:-). Vi har også bestemt at vi skal gifte oss. Ringer er kjøpt inn. Vi har ikke helt bestemt hvordan vi skal gjøre det. Men mest sannsynlig så gifter vi oss bare og har en liten uformell fest etterpå. Ettersom min samboer er dansk og det er vanlig i hans famile at barna er med. Så blir det nok en fest der barna er med. Det vennepar som har sagt seg villig til å være forlovere har et lite koselig hus/hytte på grensen til Sverige og har sagt seg villig til å arrangere fest der. Vi har også diskutert muligheten med å bare gå ut og spise med våre forlovere. Men de sier at hvis ikke vi arrangerer en fest så gjør dem det:-) Så planene er lit løse her i gården:-) (Samboer friet, når vi var i et overraskelsebryllup som var et 50 års lag i Sverige. Brudeparet ble viet ute på et skjær på en øy utenfor Gøteborg. Utroligt romantiskt:-)
♥Snulder Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Vi giftet oss i fjor høst:=) Begge har vært gift tidligere, så denne gangen ville vi planlegge og gjøre det på vår måte. Vi leide ett gammelt bygdetun og hadde vielsen ute på tunet. Vi inviterte kun aller nærmeste familien og en flokk venner! Onkler, tanter og søskenbarn har vært i våre bryllup tidligere, så de var utelatt denne gangen. Rene Dib-bryllupet ble det... i og med at vi var så heldige å ha Karomamma og Attpåklatten med gemaler samt Reveenka som gjester!Karomamma sang også under vielsen!!!
Maud Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Vi hadde ikke vært gift fra før noen av oss selv om vi giftet oss i voksen alder. Sånn er det når man ikke finner den rette før man nærmer seg 35... Vi hadde både vielse og fest på en fjellstue. Inviterte foreldre og søsken, men ikke familie utover det. Da fikk vi plass til alle de vennene vi ville ha der og som vi er glade i. Det ble et ordentlig tredagers bryllup, siden alle gjestene reiste langt. Vi hadde humanetisk vielse, det var kjempeflott!
denise Skrevet 12. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2008 Tusen takk for svar. Det må bli noe enkelt og koselig tror jeg. Ser ikke meg selv opp kirkegulvet stivpynta. Humanetisk vielse høres veldig greit ut. Da kan en jo gjøre det litt mer personlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå