line_n & sara Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 småen har antageligvis et magevirus, vært pjusk siden torsdag, ringte hs på fredag, og spurte om råd..hun sa at jeg kunne kontakte lege dersom det ble oppkast og eller feber.. var i fin form ut dagen, men urolig på natta, og kasta opp (en runde) kl 5 på morrakvisten, hadde feber, som gikk fort ned av seg selv, vi hadde henne bare i bleia, sørga for å amme masse.. hun har vært redusert i dag, men vi får god kontakt med henne, hun smiler, ler og leker, men man merker at hun er i ulage. har våte bleier, og ammer henne ofte, så dehydrert blir hun ikke.. målte temp til 37,9 i stad, (den høyeste tempen i hittil i dag) så vi frykta at feberen kom tilbake, målte igjen, og nå er den lavere (puh) burde jeg ringe legevakta? hadde det vært en ukedag, hadde jeg tatt kontakt med hs/fastlege, men nå i helga...og legevakta i oslo er jo pill råtten...sitte å vente i timesvis i et venterom fylt til randen av raringer og junkier.. så blir man sikkert bare sendt hjem alikevell, uten å ha kommet noen vei.. huff...vanskelig det her.. hva ville dere gjort.. hun er straks 5 mnd, og dette er første gang vi opplever noe sånt!
Gjest Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Tror ikke dere trenger å kontakte lege, nei. Under 38 regnes ikke som feber, og så lenge hun ikke har stort ubehag, tar til seg væske, har våte tissebleier og ikke blir apatisk, så ville ikke jeg vært urolig. Håper hun kommer seg fort nå:-)
indigo76 Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Jeg ville også ha avventet, for det høres ut som hun har det bra. :-) Men lite kjekt med syke babyer, så forstår at du er engstelig.
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Så lenge hun får i seg væske og har god allmentilstand er det ingenting som haster. Det eneste legen kan gjøre er å gi I.V væske dersom hun blir dehydrert, og det er hun ikke nå. Magevirus går som regel fort over. God bedring til dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå