Gå til innhold

Strawbrrynet.com! Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jenter!

Nå har jeg endelig kommet meg inn på strawberrynet.com å sjekka ut forholdene;) Jeg er opptatt av kvalitetsprodukter og har alltid påkostet meg litt ekstra for å få det beste. Nå har eg alltid handlet produktene i norske butikker, selv om jeg visste at det var mye å spare på å handle på nett. Er fortsatt litt skeptisk til netthandel, men nå tenkte jeg at dere damer på bim skulle få berolige meg så jeg endelig kan tørre meg på denne nye shoppingmetoden;)

Det er jo nesten så billig at jeg ikke tror det er sant. Er det mulig?

Alle svar og responser mottas med takknemlighet! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har handlet der i ca. 1 år nå.

Kjøper hudpleieproduktene til Clinique, sminke fra Dior og hentet en pakke i dag faktisk, med shampo fra TIGI.

Ja det er latterlig billig.

Var en tur på danskebåten for en måned siden, og hadde med meg en liste med priser på de produktene jeg kjøper. (Fra strawberry)

Ingen av produktene var billigere på tax free!!

Det som stoppet meg fra å begynne å handle der tidligere, var at jeg syntes det hørtes så pesete ut med å få igjen for tollen.

Men når jeg så hvor raskt det gikk første gangen, så ble det fort rutine.

Skrevet

Du må jo betale toll da.. men det blir billigere for det.

Skrevet

Er det virkelig så billig asså?

Jeg lurer på å bestille,men er det sånn at jeg må bestille et produkt om gangen for for å slippe unna tollen???Under 200 kr...

Skrevet

Jeg har forstått det slik at hvis du handler for under 200 kr slipper du toll. Og det er gratis frakt på strawberrynet. Hvis ikke det stemmer har jo jeg helt misforstått..!

Skrevet

Det stemmer, så dersom alt du skal kjøpe koster under 200,- lønner det seg å bestille en og en ting. På Strawberrynet får du rabatt etter hvor mange ganger du har handlet der, så slik kommer du fortere opp i maks avslag også.

MEN dersom du skal kjøpe noe over 200,- kan du scanne kvitteringen på tollen/mva du har betalt og sende inn til de, så tilbakebetaler de dette. Vet ikke om det er et evigvarende tilbud, men gjelder å benytte seg av det mens de har det.

Skrevet

Ja det var det jeg mente jeg hadde hørt... Men akkurat det med å sende kvitteringen for tollen tilbake til de, og få tilbakebetalt utlegget, var nytt for meg... Det lønner seg jo virkelig å handle nå som dollarkursen er så lav også:) Kjenner det kribler litt nå! Tenker jeg tar å bestiller meg en ny hudkrem først vertfall, så får vi se hvordan dette går... Hvis dette er så bra som det høres ut som, kommer jeg ikke til å gå i butikkene lenger;)

Er det forresten noen med dårlige erfaringer fra strawberrynet?? Noe jeg bør være obs på?

Skrevet

jeg handla nesten alle julegavene på strawberrynet hehe.. fikk sånn 20 pakker i posten posten, ferdig innpakka med kort på å alt :) Første gangen man handler får man en gave og så får man rabatter for hver gang du handler, så nå får jeg 10 % hver gang.

3 ganger har det blitt toll på varene men da har de refundert beløpet til meg direkte på konto.

Jeg har ingenting å utsette :) er kjempefornøyd.

Skrevet

Genialt! Kanskje det er det jeg skal gjøre til jul;)

Jeg prøvde å bestille noe nå, men begynte å stusse litt på hva det er jeg må betale. Er det slik at hvis jeg bor i Norge så blir prisen endret? Jeg fikk beskjed om å legge til hvilket land jeg kom fra (på en måte) og da endret prisene seg til Norske kroner, men det beløpet stemte ikke over ens med det jeg hadde regnet ut at det skulle bli... (?) Dollarkursen er jo under 5 nå... Noen som kan svare meg på dette? Og hvordan får jeg den gratis gaven? ...hehe.. ;)

Skrevet

ja hvis du f eks går inn på et merke eks bare escenturals, så trykker du på our price, og da kan du bla ned til norske kroner, så slipper du å regne selv. nye kunder får gratis stila make up men da må du handle for over 25 dollar, men det er vel bare 125 kr ca. Du får gaven når du sjekker ut bestillingen :)

Skrevet

dytt!!

Trenger et svar... er så redd for å drite på draget!

*fnis*;)

Skrevet

Ja det stemmer her som Lillegull sier, kursen er 5,01 nå, vet ikke hvor du har den kursen du regner med fra? Var inne på strawberrynet nå, og prisen så ut til å stemme overens med 5,01, du kan velge hva valuta prisen skal vises i.

Skrevet

nå vet jeg hvorfor.. prisene står i unitid kingdom pounds, og ikke us dollars

Så da kommer ikke den lave dollarkursen til gode :)

Skrevet

hmm eller hehe jeg er ikke sikker sjøl, jeg pleier ikke å regne om, trykker bare på norske kroner enkelt og greit :)

Skrevet

AAAhhh...tror jeg kom på det nå, har i grunn ikke tenkt over det før jeg.

Men pakkene kommer jo fra Hong Kong, regner du om fra HKD til NKr stemmer prisene helt overens, men mener de oppgir prisen på pakken i USD? Arrester meg visst jeg tar feil nå...

Skrevet

Nå har jeg bestilt dere! :)

Fikk ordnet det slik at jeg betalte i US dollars, så da drar jeg nytte av den lave kursen;) fikk også ordnet meg med "velkomstgaven" ;)

Kjempe gøy å handle når det er så billig da!

Når får jeg den i posten sann ca? Og nå som jeg er "kunde" hvordan går jeg nå frem for å få de ulike rabattene en får på 2.og 3. og 4. kjøp osv... ?

Takk for at dere svarer jenter, er så kjekt når vi kan hjelpe hverandre her inne! :)

Skrevet

Nå har jeg bestilt enda et produkt på strawberry, og fikk "velkomstgave" fra stila denne gangen også... hmm.. Har jeg ikke blitt registrert som kunde?

Skrevet

Bestillte varer der for en mnd siden( maskara og parfyme)..Maskaraen kom for 14 dager siden i egen sending men parfymen har enda ikke dukket opp..Noen med erfaring?

Skrevet

Parfymer blir sendt på en spesiell måte pga. av brannsikkerhet.

Står noe om det på nettsiden deres.

Tar derfor litt lenger tid med parfymer.

Skrevet

Jeg har handlet mye der, men jeg har en bestilling med TIGI balsam+Bumble&Bumble produkter som jeg ikke har fått. Det er en måned siden, og i alle mailene jeg har skrevet får jeg bare goddagmannøkseskaft-svar. Tror det sitter en robot og sender avgårde lik mail samme hva man spør om. Produktene er betalt, men pakken har aldri kommet. Utrolig irriterende. De er IKKE behjelplige med savnede varer. Bare så dere vet det. De kodene de oppgir som kvittering er bare bullshit.

Alt er ok, så lenge varene kommer.

Skrevet

Noen som vet hvor mye det kommer seg på tollpris når jeg skal handle en ansiktskrem til 279 norske kroner??

Skrevet

Rabatten kommer når du skal bestille neste gang når du skriver inn mail adressa di :) Det pleier å ta ca en uke, men må det gjennom tollen (over 200) kan det ta mye lengre tid, det er fordi det går så utrulig seint med tollen i norge.

Aner ikke hvordan man regner ut hvor mye man må betale i toll.. men når jeg hadde handlet for litt over 200 så måtte jeg betale ca 150 kr. Trur de tar endel i gebyrer for jobben. Heldigvis får man det refundert da :)

Skrevet

hmm hvilken merker anbefaler dere, til hud å vanlig sminke da??

er grønn på dette området:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...