Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på to år nekter å bruke hårstrikk og spenner. Så fort jeg prøver å sette håret opp med hårstrikk river hun den ut igjen...

Luggen har blitt ganske lang, men jeg vil ikke klippe den (vil at hun skal ha alt håret like langt). Prøver å forklare henne at det er bedre å ha strikk i håret enn å ha luggen ned i øynene, men til ingen nytte.

Hva skal jeg gjøre.? Noen som har noen gode tips? Er temmelig frustrert :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oops! det heter vel egentlig hårfrustrasjon...

Skrevet

Hvorfor kan du ikke klippe henne da, hun er tydeligvis ikke gammel nok til å ha langt hår enda. Ikke noe greit å leke med håret hengende i veien..

Skrevet

Klipp lugg, småjenter er da søte med lugg.. :o) Så kan hun spare den ut når hun skjønner dette med spenner og strikker.

Skrevet

Vi sliter med det samme. Prøver å spare ut luggen hennes fordi jeg vil at håret skal være like langt. Men hun har endelig godtatt å bruke spenne, så nå får jeg ihvertfall luggen vekk fra ansiktet. Jeg gir ikke opp enda!

Smør deg med tålmodighet, så godtar hun kanskje spenner etterhvert.....

Skrevet

Samme problem her. Jenta mi er snart 3, men nekter å ha noe som helst i håret med unntak av en strikk som har en liten hund festet på seg... Men hun har lugg da, så det er jo ikke helt krise om hun ikke vil.

Men kanskje det hjelper om hun får være med og plukke ut noe fin hårpynt i butikken? Jeg har tenkt å prøve ut det med datteren min i allefall. Hun er veldig opptatt av å kunne bestemme selv om dagen...

Skrevet

Hvis hun ikke vil så er vel det aller enkleste å klippe henne. Så får hun heller ha lengre hår når hun er stor nok til å tåle hårstrikk. Tror det er greiest å tenke praktisk med små barn og ikke lage seg problemer hvor det blir krangling...

Skrevet

Dette forstår jeg ikke....

Hvorfor vil dere ha langt hår på en så liten jente da, i mine øyne er da det bare veldig upraktisk og i veien for en unge som ikke har andre interesser i livet enn å leke.

Kan dere ikke vente til jenta blir litt større og finner glede i å pynte seg med spenner og strikker selv?

Skrevet

Jeg måtte kapitulere til slutt… Nå har vi klipt luggen,(den ble stussa så nå kan vi faktisk se øynene hennes igjen.) Men det var neimen ikke lett å få klipt luggen. Den lille snuppa er ikke så veldig lysten på å sitte så mye i ro. Lang lugg prosjektet får vi nok vente med en stund til ennå.

Skrevet

Samme problemet her,nekter å ha noe i håret og river ut spennene hvis jeg setter de på.

Så her stusses lugg og de viltre krøllene til hun har lyst til å begynne med hårpynt;-)

Skrevet

Ikke noe tips dessverre, samme problem her også, vi klipper luggen, men ikke lett å få henne til å sitte stille. Heldigvis har hun masse krøller så det synes ikke at luggen er sinnsykt skjev. Setter henne i høystolen med en is (lager sånn hjemmelaget saftis med frukt i Tupperwareformer - kjempepopulært!I) og klipper så fort jeg kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...