Gå til innhold

Spørsmål ang. fysisk aktivitet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er i uke 16, og aå langt i graviditeten har hatt mye ubehag i magen når livmora strekker på seg. Jeg var ute å gikk en times rask tur i går og fikk mer ubehag i magen i går kveld i form av tyngdefølelse og strekk på disse ligamentene, Er det farlig og ta i for hardt? Bør jeg slutte å gå tur da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg... Noen som har det likens?

Skrevet

Vet i hvertfall at i 1. trimester skal man ikke presse seg hardere enn at man kan snakke mens man går. Du kan jo sjekke trimguiden her på bim. Har en del ubehag til og fra jeg og. Hadde en aktiv dag på fredag med bursdagsforbredelser, og kjente det mer i magen da. Barneselskap i går- huttetu- det er hardere enn å trene for meg gett. Helt "av" i ryggen i dag... Litt skeptisk siden jeg hadde SA 7+2 i desember og er 7+1 nå. Slitsomt å gå og kjenne etter hele tiden...

Skrevet

hei.. jeg er uke 40 nå og har trent hele sv. skapet. Jobber som PT og instruktør så har jo litt vane for det da:P jeg har egentlig trent som før, men droppa de tyngste dragene og løftene. hele tiden hatt fin kontroll på pusten, trent litt intervaller, men ikke så utmattelsesstadiet. jeg slet litt med "Hold" liknende smerter rundt uke 22 +, og litt i dag faktisk. det er nok ikke farlig, men man vet jo liksom aldri helt hvordan type smerte det er. dersom det gir seg om du stopper med aktiviteten, så er det nok ikke så farlig. det som da er greia er at det er vondt å være i aktivitet, og det skal det jo ikke være. man skal ikke presse seg gjennom vonde smerter. dersom det bare er treningsverk (stølhet og slitenhet) så er det ikke så farlig, men om du kjenner at dette er ubehagelig vondt, så stopp og finn noe annet å gjøre. kanskje du kan sykle i stedet for å gå? eller så kan du jo bare roe tempoet litt? jeg må ofte gå kjempesakte, tar litt tid, men det får det bare ta, jeg vil ikke ha vondt når jeg går. jeg føler jeg får mye nedpress og blir sliten av å gå lange turer. gikk 3 t i går med ca 45 min pause i midten, og da var jeg SKUTT da jeg kom hjem. nå i dag var jeg på sykkeltime og det går kjempefint, er jo sliten men ikke på samme måte som i går. så kanskje bare finne andre former for aktivitet? det kan også være at det går litt over senere i sv.skapet. For min del har jeg ikke hatt så mye slike vondter i magen etter ca u25. da tok jeg det GANSKE rolig fra u22-u25. og da ga det seg litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...