Gå til innhold

Etterriene;

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det jeg DEFINITIVT gruer meg mest til, når det gjelder hele fødsel prosedyren. Etter nummer to, var det helt jævlig! Og det blir bare verre for vert barn, sier de! DET er vondt det!

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

off ja...gruer meg jeg og...andre dette. Venninna mi fikk nr to nettopp, og hun sa det var helt jævlig med disse etteriene-hun måtte ta til tårene rett og slett!! Gruer meg...

Skrevet

Jeg har bare født en gang, men merket ikke noe til disse etterriene. Livmoren trakk seg rimelig rakst tilbake uten at jeg merket det som sagt.

Jeg lurer litt på om det kan være bringebærkaplslene jeg spiste før fødsel som gjorde det? Jeg kommer iallefall til å ta de denne gangen også, kanskje de er verdt et forsøk?

Skrevet

Hva gjør bringebørkapsler ifht etterier? Jeg hadde heller ikke etterier etter første-tror det er normalt..? det blir verre for 2-3 gangs..hjelp:-)

Skrevet

Det er sjeldent man har etterrier når man er førstegangsfødende.

Gruer meg også litt til dette, men har fått tips om å ha med paracet i sykehusbagen. Man får vel på sykehuset også, men da har man lett tilgjengelig i tilfelle tenker jeg: )

Skrevet

Når starter etterriene og hvor lenge holder de på?

Skrevet

ja kan skrive under på det ! Fikk etterier med nr 2 i fjor, trodde jeg hadde fått mageknip, hadde ikke hørt om det engang. Men når jeg bynte å gråte, og ringte på klokka, fordi jeg hadde så vondt i magen, sa de det var etterier. Nok at jeg hørte andre unger som gråt, så fikk jeg de riene...Får inderlig håpe at jeg slipper det denne gang, trodde alt var over når ungen var kommet ut:)

Skrevet

Jeg fødte for 2. gang nå, og hadde grusomme etterrier i to døgn. Det tredje døgnet var de til å leve med.

Hadde de bare kommet i rieintervaller, men de kan jo vare i flere minutter i strekk, og komme hele tiden. Fælt!

Og på sykehuset er de, naturlig nok, restriktive med smertestillende, så jeg fikk bare 8 piller i døgnet - da kan det være greit å ta med noen hjemmefra! Jeg hadde ikke det, og det var virkelig fortvilende.

Første gang var det og ille, men ikke på langt nær som 2, gang.

Skrevet

Ja, men det er jo ikke tore problemet, du kan få smetestillende for de, bare si i fra på sykehuset.

Skrevet

Jeg hadde ingen etterrier hverken 1 eller 2 gang............ Nå blir den 3 gangen så skal bli spennende og se om jeg får etterrier denne gangen....................

Skrevet

Trodde alle fikk etterrier jeg. Mine forsvant etter fødselen og jordmor på sykehuset sa at det var for fødselen hadde vært så tøff (mange timer med sterke hyppige rier). Derfor satte de igang(!) etterrier på meg på morgenen, noen timer etter fødsel. De var helt j.....=)

Skrevet

Huff, ikke si det en gang.. Hadde også helt forferdelige etterrier med 2.mann, jeg har også hørt de blir værre for hvert barn, så da kan jeg jo virkelig glede meg =(

Jeg hadde ikke etterrier med 1.mann, så jeg var litt uforberedt.. Leste over her at noen var misfornøyd med antall smertestillende, men kan du ikke bare ta med din egen pakke med paracet? =)

Skrevet

jeg vil virkelig anbefale å ta med smertestillende - men spørs om paracet hjelper....?

For det er temmelig sterke smerter.

jeg tok to paracet da jeg fikk de første fødselsriene, men de hadde ingen effekt. og de var ikke på langt nær så sterke som etteriene.

på føden fikk jeg en paracet sammen med en paralgin forte. Det hadde god effekt.

Skrevet

jeg fikk en eller to etterier da jeg hadde født datteren vår. de kom når jeg ammet henne...

har også hørt at man får stortsett etterier med nr 2 og nr 3 osv... så du som ikke hadde fått det første gangen får det nok denne gangen.......tror ikke bringebær kapsler hjelper....

men jeg håper jeg slipper unna for mange....

Skrevet

Det er absolutt vondt ja.... Men kan anbefale varmepose!!!! I tillegg til paracet såklart.

Skrevet

Grue my til etterier.vente min 4,og sist va de som ekte rier.lå og skrek,holdt på og miste ungen i gulve en gang.fikk paracet og paralogin forte,men ingen effekt.

Skrevet

Har født 4 barn, og ikke hatt etterrier....

Heldigvis..

:))

Skrevet

Jeg er annengangsfødene nå og må si jeg ikke akkuratt ser frem til de etterriene gitt!Søstra mi har født tre barn og hun nevnte det faktisk her om dagen at jeg bare kunne glede meg til de etterriene...!!

Man må jo bare ta det som det kommer og ta smertestillende deretter..mer får man jo ikke gjort..:)

Skrevet

JA! Gruer meg. Fikk paracet over en lav sko på barsel sist for jeg lå bare sammenkrøket når jeg prøvde å amme. Sinnsykt dårlig ordning fra naturens side at det gjør vondt når du er i gang med en livsnødvendig oppgave.

Sist var jeg helr uforberedt på at de skulle være så vonde og innmari stressa av å være på sykehuset, da. Tror det kan gå bedre selv om de skal være vondere for hver gang når jeg vet de kommer.

Skrevet

Bringebær kapslene hjelper ikke mot etter-rier. Det skal jeg love deg.

Har født to ganger og brukt kapsler begge gangene.

Etter første-mann merker man ikke etter-rier på samme måte, som med nr 2.

Så JA - jeg lover at jeg og gruer meg vanvittig til etter-riene. Det er det værste ved hele fødselen. Jeg skal be om å få så mye smertestillende jeg bare kan!!!!

Skrevet

Etter at jeg fikk nr 2, hadde jeg feber, og ristet som f... av etter riene. Jeg ANTE ikke hva det var engang, for akkurat den infoen hadde jeg gått glipp av. Med nummer en er det svært sjeldent å ha etter rier, hvertfall som kjennes så veldig. Men det er særlig når en AMMER, at de kommer veldig sterkt!

Noen får etter rier ganske raskt etter fødsel, mens andre får det en del timer senere. Jo flere barn, jo verre blir det.

men det er jo de som har født både tre, fire og fler, som ALDRI har hatt det. Men de er ikke i overtall kan en si.

Vert på føden med søsteren idag. Hun har fått nr 2, og idag, tre dager etter, har hun fortsatt etter rier! I starten funket ikke paracetten noe særlig en gang. Så jeg gleeeeeeeeder meg virkelig til etter fødsel av nr 3!

Ikke lett å tenke positivt og være glad over det skjønne lille nurket, når smertene river verre i kroppen, enn når selve fødselen står på.

Men får prøve:) Vi får bite tenna sammen jenter. Men vondt, DET er det!

Skrevet

Herregud som jeg gruer meg!!! Høres helt forferdelig ut!! Hjelp

Skrevet

Får håpe du er en av de som slipper det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...