Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Han får følgende måltid: Pupp kl 10 om morgenen( spiser litt men virker ikke sulten heller) Graut kl halv 12( har gått greit før, nå må eg berre gi opp,brukte en time på maten i går) Pupp kl 3(spiser,skriker,spiser litt) pupp kl 6( spiser ok da) Graut kl halv 8( bruker en evihet på dette) pupp kl 9(kosepupp før natten) pupp kl 12( da legger eg meg,han spiser i søvne da) Dette bir 7 måltider i døgnet! Han er nattavvent. Nå i det siste har det blitt verre å verre å få i han mat.Han vil ikkke ha noe og vert måltid er en kamp. Blir så sliten at eg snart går på en vegg. Pupp drikker han veldi lite av=( Han er straks 7 månder og er gla og bli. Hva skal eg gjøre............??????
3xmamma Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Heisann =) Bare lurte på om du har prøvd å gi skive isteden for grøt? Vesla her hadde en periode der hun ikke ville ha grøten sin, men skive gikk veldi fint. Etter en stund prøvde jeg å kjøpe en annen grøtsort og da ble grøt ok igjenn. De kan vel bli matlei de også nett som andre Jeg har også erfaring med at de er hardt å gi pupp i den aldern der, de er så nysgjerrige og har mye heller lyst å se rundt seg en å ligge å glo inni en pupp, fant tilslutt ut at jeg måtte sitte i roligt rom uten at for mye skjedde rundt oss for at hun skulle drikke. Vesla er foresten snart 8 mnd og dagen hennes ser sånn ut: -mellom 7.30 og 8 -pupp -mellom 9.30 og 10- grøt - 12-pupp -mellom 14.30 og 15 middag og vann -17-pupp -mellom 18 og 18.30 grøt -mellom 19.30 og 20- pupp Så er det natta Følger du klokka helt nøyaktig? Kansje han ikke er sulten til nett de tidene, at du kansje skulle latt det gå litt lenger og la han selv gi beskjed når han er sulten. Ønsker deg iallefall Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Tusen takk for svar=) Ja sitter alltid i rolig rom når han skal ha pupp.Ellers er det helt umulig. ja vi følger kl fordi ellers får eg brystbetendelse med en gang, veldi plaga med det.....litt spreng så er betendelsen der=( Så for å forsette med amminga så må puppene mine ha litt faste tider. Men har tenkt på å la det gå lenger mellom ja. Har prøvd med skive men han kasta opp av det=(
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Kanskje det har vært lurt å ta en tlf til helsesøser?? Du høres veldig sliten ut.....
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 vist han er blid og glad hvorfor stresser du slik me maten da. vil han ikke ha så vil han ikke det.kan hende han trenger litt ro rundt seg. å vist du stresser så stresser du ongen også. ungen spiser vist han er sulten. min er akkurat slik han også han er 9 mnd å spiser litt grøt x2,men d er lite så får han pupp når han vil men d er bare noen drak så er han ferdi. men så lenge barnet ditt ikke går ned i vekt og føller kurven sin så trenger du ikke stresse.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 vi slet mye i en periode oxo..umulig å få til amminga..han nektet, alt annet var mer interessant å se på.. tok puppen i 1 min og snudde hodet, var kjempeurolig.. sånn holdt vi på lenge.. jeg var helt utslitt etter noen uker..ingenting nyttet.. eneste gangene jeg fikk han til å ta puppen ordentlig var på natta når han var halvveis i sövne.. jeg bestemte meg for å finne en bestemt "ammeplass", vi ammet kun der, passet på å amme rett för vi skulle noe sted.. hadde det ganske mörkt på rommet slik at han ikke så så mye rundt seg. og jeg presset ikke han til å ta puppen, selv om jeg var veldig stresset, prövde et par ganger, hvis han begynte å tulle da fikk han ikke mer. håndmelket litt for å ta bort den verste sprengen. etterhvert begynte det å bli bedre...men det var slitsomt når det stod på.. tror nok at det er bare en fase de skal gjennom... det gjelder å väre veeeldig tålmodig.. lykke til:)
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Been there, done that.. Alle barn har slike perioder, og tro meg: det blir garantert ikke den siste! Så lenge han virker blid og fornøyd synes jeg ikke du skal stresse med det, han spiser når han blir sulten! Har akkurat hatt en slik periode med minstemann her nå, men nå går det bedre her.. Så bare slapp av, det går seg til igjen hvert øyeblikk! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Som andre sa du kan prøve å bytte ut grøt med brød, eventuelt litt middagsmat (bare potet mosa med mm/mme for eksempel.) Kan hende han er litt matlei og trenger noe nytt. jenta mi ville nesten ikke ha pupp etter 6 mnd så vi begynte med mere vanlig mat. ( ho har alltid vært tynn og lita så vi ville være sikre på at ho fikk i seg nok mat.) Etter det har puppen mest vært kos og ikke for å stoppe/fjerne sult, og jeg har slutta å amme helt nå (ho er 11,5 mnd.) Men ho har alltid elsket all annen mat en puppen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå