Trine_80 Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Etter 7 uker med særdeles lite søvn, har vi nå bestemt oss for at jeg skal få sove ut litt i natt, (sammenhengende søvn lenger enn 2 timer høres fantastisk ut!) og pappen skal mate i natt. :-) Jeg lurer derfor på om dere har noen tips til tilberedning av MME, for at dette skal gå enklest mulig. (ser for meg at pappen kommer til å stresse vilt om han skal tilberede dette, mens småen hyler etter mat i natt..) Men, hvordan tilberede denne MME? Ser det er fryktelig mange forskjellige måter å gjøre dette på, så virker ikke som om det er så fryktelig "nøye". Men jeg vil selvfølgelig gjøre det mest mulig korrekt mtp. bakterier etc. Tenker da på en enkel og rask måte, siden det er kun nattmåltider det er snakk om her. PS: Har vært inne på flaskeposten.org og lest. Liker løsningen med å ha kokt, kaldt vann på flaske, for så å blande til med kokt, varmt vann og melkepulver, og vips har du ett ferdig måltid. MEN - er det noen som allerede har brukt tid på å finne rett forhold på kaldt/varmt vann, slik at vannet har 70grader ved blanding av pulver? Skal tilberede 4oz. (har porsjonspakninger med pulver) som tilsvarer 125ml. (det kalde vannet vil jo etterhvert bli rom-temperert ved å stå på soverommet.. noe innvirkning? - eller bare la det stå i kjøleskapet?) Håper jeg kan bli litt klokere på dette til kvelden nærmer seg - for det eneste jeg tenker på er at i natt skal jeg få sove!!! :-)
timu Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 har selv brukt mme, og synes det enkleste er kald ferdigkokt vann, og blande med kokt vann....bruker bittelitt mer kaldt vann jeg da...men din kjære må da klare å kjenne om tempen er ok...? bruk dagen til det da vettu:)
Trine_80 Skrevet 12. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2008 hehe - ja, jeg får ta ett kræsj-kurs i tilberedning av mme for min kjære. (etter at jeg har funnet ut av dette selv). Men takk for svar! Skal se om jeg kan finne rett mengdeforhold, for jeg tror det kan være hendig å vite til senere også.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Hvis du ikke skal bruke så mye MME, så kjøper du ferdigblandet. Da er det bare å helle oppi flaske og 40 sek i microen.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Mengedeforholdet jeg bruker er 115 ml kaldt vann, så heller jeg kokende vann oppp til 180, dette blir 200 ml ferdig blanda, perfekt temp.
Trine_80 Skrevet 12. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2008 takk for tipset Pinky79, har tenkt på dette, men virker som om disse ferdigblandede kartongene er veldig populære her i distriktet. Alltid tomt i butikkhyllene.. :-( Men kan sjekke igjen i dag da.
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Synes du bare skal prøve å sove jeg, pappaen klarer det sikkert fint!
shimonie Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 er jo for sent nå, men vi har kjøpt en sånn veske fra avent som holder på varmen. så har pleid å varme opp melka ganske varmt så den holder seg til småtten skulle bli sulten. han har aldri spist til samme tid hver natt, så har vært vanskelig å beregne.. er veldig kjekk den veska, for da er det bare å ha den ved senga og døtte flaska i munn på småtten når han våkner for mat i stedet for å stresse ut på kjøkkenet, varme vann og blande i pulver mens småtten hyler i senga!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Høres ut som en god ide! Vi har også måtte gjøre det på denne måten slik at jeg fikk litt sammenhengende søvn innimellom. Men jeg pumpet og satte flaska klar i kjøleskapet slik at pappsen bare måtte varme den opp. Fungerte utmerket. Tenkte det kanskje det var lettere å gi småen MM enn MME ettersom han ikke får annet enn MM ellers. Men funker sikkert med MME også. Men når du leser dette i morra tidlig har du nok funnet ut om det funket eller ei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå