Gå til innhold

Stemmer dette eller er det bare tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en diskusjon med ei venninne, og hun sa at når man snakker med telefonselgere o.l. så tar de opp samtalen og lagrer til senere? Slik at når jeg f.eks bestiller bredbånd fra get (det var det jeg gjorde, derfor spm kom opp) så tar de opp samtalen og lagrer til senere i tilfelle jeg klager e.l.? Syns det hørtes utrolig rart ut, men kanskje bare meg... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet i hvertfal at en del tar opp deler av samtalen, men om de tar opp alt vet jeg ikke. Vet ikke om det er lov å lagre samtaler uten å gi beskjed på forhånd.

Skrevet

Det har jeg aldri hørt og tviler egentlig på om det er lov.. Men vet ikke. Er ikke personvernloven i Norge ganske streng?

Skrevet

I såfall er det siste gangen jeg prater med telefonselgere!:-/

Kan de gjøre det uten å opplyse om det...??

Skrevet

tror man skal opplyse om at samtalen blir tapet, men er ikke helt sikker altså. Hørtes jo rart ut som de skulle gjøre det med alle samtaler?

Skrevet

Samtalen tas opp i de fleste tilfeller, og selger skal vel egentlig opplyse om det...

Ser for meg telefonselgernes julebord, hvor underholdningen består av å spille av de sureste svarene fra hjemmeværende husmødre;0)

Skrevet

Jeg har hørt at de skal opplyse det hvis de tar opp samtalen.Men vet ikke.

En tlf selger som ringte meg informerte meg om at det som ble sagt i samtalen ble tatt opp.

Skrevet

Har skjedd når jeg pratet med viasat at de sa at de kom til å ta opp resten av samtalen på bånd ift til det med angrerett osv. Men det var ikke hele samtalen og bare en kort del.

Det er eneste gangen jeg har blitt opplyst om det iallefall.

Skrevet

Vet at mange tar opp samataler for å bruke det i undervisning om kundebehandling senere..

Skrevet

Om alle gjør det vet jeg ikke, men jeg vat at mange gjør det. det er også de færreste som opplyser om at de gjør det.

Skrevet

Det stemmer - har opplevd dette flere ganger. De gir beskjed at "nå tar vi opp resten av samtalen" også leser de opp en rekke ting som vi har blitt enige om. bl.a hvilke produkter de skal sende, at jeg har samtykket til å betale, frakt kommer utenom etc.. også er samtalen ferdig. Men selve innsalgsprosessen blir ikke tatt opp, det er jo ikke nødvendig med et ikke-salg på tape. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...