Gå til innhold

rosa utflod igjen, engster meg så.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde rosa utflod i begynnelsen av uken og ble selvfølgelig livredd.. Fikk beskjed av legen om å ta det med ro og ble henvist tilitdlig ultralyd i neste uke. Har tatt det heeelt med ro i 2 dager nå og da har det ikke kommet noen ting, men nå måtte jeg bare ta meg en liten tur ut og bevege meg littegrann. Når jeg kom tilbake var det kommet litt rosa utflod igjen. Er så fryktelig redd nå. Det at det kommer når jeg beveger meg betyr vel at det kommer fra livmoren ? Har ingen smerter. Dagene går så fryktelig sakte til ultralyd i neste uke... Kan dette være noe annet enn abort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har også hatt rosa (og etterhvert litt mer brunlig) utflod i ca 1 ukes tid. Hvor langt har du kommet? Jeg selv har ikke blitt så bekymret over det. Jeg mener å huske at jeg hadde det slik en kort periode i forrige graviditet også, men er ikke helt sikker. Kanskje noen andre som vet noe om dette. Ble litt bekymret selv også nå :-) Lykke til. Fint at du fikk ultralyd så du slipper å engste deg. Tvi tvi

Skrevet

Er bare 5+5. Beklager at jeg gjorde deg også bekymret nå. Mulig jeg er litt paranoid(har mistet før). Håper virkelig det ordner seg.

Skrevet

Hei. Jeg er 7+0 i dag og ligger altså ca 1 uke før deg i løypa :-) Har selv merket denne utfloden ca en ukes tid. Det er jo naturlig at du blir bekyrmet siden du har mistet før også. Krysser fingerene for at alt er bra med våre frø.

Skrevet

Hei du!

Jeg har hatt masse av den rosa utfloden, og noen dager har det vært bittesmå blødninger. Men har vært på UL og alt var helt fint. Jeg er 8+3 nå og har hatt utflod og småblødninger fra uke 5-6 ca. Gynekologen sa til meg at det trenger overhodet ikke være noen ting, det trenger ikke komme fra livmoren, men områder rundt, evt fra skjeden. Mye hormoner er i sving nå og man er litt skjør i slimhinner og sånt. Men han sa at det kan i noen tilfeller være starten på en abort, men presiserte at slike småblødninger er helt vanlige for mange uten at det trenger å være noe. Kjempebra at du får UL! :) Krysser fingre for at det går bra, og jeg er ganske sikker på at det gjør det! :)

Husk, som regel går det bra!

Klem

Skrevet

Takk for beroligende svar. Håper du har rett :)

Skrevet

Jeg hadde litt rosa utflod i uke 15/16. Fikk ultralyd dagen etter. Gynekologen fant ingen tegn til blødning noe sted, lette med ultralyd + tok GU. Hun sa at det trolig var et blodkar i livmorhalsen som hadde røket.... Du har sikkert ingenting å bekymre deg for... Tror ikke det kommer fra livmoren selv om det kommer når du beveger deg... Er jo naturlig at det "siver" ut når du beveger deg....?

Skrevet

hei...

er 9+1 og har siden jeg var 7+0 hatt brunlig/rosa utflod opp til flere ganger...og i dag begynte jeg å blø... ble selvfølgelig kjempe bekymret... og reiste på legevakten... henvist til Ullevåll på UL og alt stod bra til :)

Legen der mente også at det er veldig normalt.. og ikke alle blødninger er et tegn på abort.. han mente at jeg ikke skulle bekymre meg så lenge det ikke var klompete blod..

Skrevet

Det trenger ikke vaere tegn pà abort nei, og jeg tror du kan slappe av! Jeg har ogsà blòdd, men da var det visst noe med ei vene i morkaka som hadd brista....det kunne vaere farlig for fosteret,sà jeg màtte holde senga i ei uke....

Tror du gjòr lurt i à holde deg mest mulig i ro ogsà, siden du ikke vet àrsaken. Jeg synes foròvrig at det er skammelig at legen ikke gav deg UL med en gang!! Det skulle vaert unòdvendig à gà sànn...

Lykke til hvertfall! Hàper alt gàr bra :-)

Skrevet

såg ingen grunn til blødningen hos meg... anna enn at det trulig kommer fra utsiden av livmoren... mange blodkar som kan briste... alt innvendig såg bra ut :) ... har vært SM denne uken men skal begynne å jobbe igjen på mandag... litt usikker på om det er så lurt... så må nok ringe og mase litt på jordmor igjen ;)

Langt du er på vei nå Gravid?!

Skrevet

Takk for beroligende svar :) Håper alt er som det skal. Men må si at tiden går ekstremt sakte..., særlig når man tilbringer hele dagen i sofaen... puh..

Skrevet

hvor langt var du på vei månefisk?! 5+5?.. kan isåfall være derfor du ikke fikk UL med en gang... det er ofte man ikke ser noenting så tidlig i svangerskapet...

Skrevet

Er 5+6 i dag. Skal på ultralyd på onsdag. Da er jeg 6 +1. Er nok fordi det er så tidlig ennå at ultralyden måtte drøye litt ja. Vet ikke helt hva de kan se på ultralyd så tidlig heller jeg ?

Skrevet

var på ultralyd da jeg var 7+5... jordmor mente at jeg var 6+0 på grunn av str på fosteret... men jeg fikk ihvertfall se et hjerte som slo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...