Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Har vært litt fra og til her på DiB siden 2001, og til stadighet dukker det opp ammedebatter om hvor lenge en skal amme ungene sine. Det går som regel dithen at mange må fortelle hvor ekremt heslig det er å amme fra og med dagen fyller ett år (for det er der grensen for de fleste går, tydeligvis....) Det er tydeligvis helt legitimt å uttale, i motsetning til å berette om at en synes det er egoistisk, eller latskap å ikke amme etter noen uker. (For da er en utrolig ufølsom, om en mener det..) Men for å oppsummere kort: kan vi ikke bare tolerere at alle mødre har ulik oppfatning av hva som er bra for barnet, og hva som føles okay for en selv? Om det innebærer ammeslutt ved 4mnd, 8 mnd, 1,5år eller 3 år for den saks skyld.
KaMa Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Det hadde vært fint, men jeg tror det er komplett umulig. Man er en elendig mor om man ikke ammer til ungen er ett år og man er ekkel om man ammer lenger. Sånn er det bare, pussig nok.
To tette + snart ei med flette Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg går etter regelen, jeg gjør det på min måte, andre på sin!!! Enkelt og greit! Kan si min mening om hvordan jeg gjør en ting, i dette tilfellet, amming, men prakker ikke på andre min måte å gjøre det på av den grunn!!! Så jo, er med på den jeg
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 12. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2008 Ja, what to do?? :S Blir jo til at poden må ønske seg pumpe til ettersdagen, sånn at mor kan avvikle der og da.... Sånn etter bløtkaka, på en måte!?
Sjefsmegga Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Synes at amming er helt naturlig fra 0-3år jeg...så får folk selv avgjøre hvor lenge de selv ønsker å amme og ikke minst ungene hvor lenge de vil die....det r ikke alle bayer som er like glade i puppen...og det er ikke alle mødre som er like komfortable med å amme heller....synes ikke de skal føle ekstra press, for det er mer enn nok press som det er. Synes nesten jeg blir mere ugglesett ved å gi flaske til ei på feks 8 mnd enn å ha en 1 1/2åring på puppen jeg da...
timu Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 hva om barnet selv ikke "gidder" suge pupp? har fått dette problemet, trolig etter noen perioder med flaske pga brystbetennelse osv... Nå godtar hun amming kun på natten of første måltid om morgenen når hun enda er trøtt..... vveldig nyskjerrig er hun også da...sist vi var på cafe måtte hun sitte og få flaska.....men hun får morsmelka mi så lenge jeg får pumpet ut nok da, er man "mindre uglesett" da?
Sjefsmegga Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Generelt har jeg uansett følt meg mere "uglesett" når jeg har gitt flaske enn når jeg har ammet.....på helsestasjonen spesiellt..
Sjefsmegga Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Men mulig jeg er paranod også da, siden det var en stort nederlag for meg at hun nekta da hun var litt over 7mnd....jeg VILLE jo få det skikkelig til denne tredje og trolig siste gangen....så jeg gråt i bøtter og spann i et par uker....pumpet og prøvde alt, men var melka hun ikke ville ha, helsesøster trodde det var pga at noe får en merkbar smaksforandring når an får tilbake syklusen igjen....ga seg kike etter mensen heller..og da ga jeg opp...3 uker med hånd melking og pumping var nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå