Gå til innhold

Hvordan opplever dere kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sterke mens murringer og magen blir stram! Opplevde ikke det med nr 1 og fysoiterapeuten min sa at det ikke skal føles som mens smerter. og at man da måtte legge seg ned og slappe av så det ikke går over til veer. Føler at jeg kan virke litt hysterisk hvis jeg ringer føden pga dette. Da det har vert mye murringer i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å skrive at jeg er 33. uker i dag...

Skrevet

Har det likt som deg, mensvondt og stram mage. Varierer fra nesten ikke merkbart til såpass vondt at jeg har vansker med å gå. Oftest litt vanskelig å rette ut magen, har mest lyst til å krølle meg. Er 31 uker i morgen og dette har kommet mer og mer de siste tre, fire ukene. Trodde ikke det var noen fare for at det kunne utvikle seg til veer?

Skrevet

Trodde ikke det kunne utvikle seg til veer selv, men man hører så mye rart at jeg ikke vet helt hva jeg skal tro på!

Skrevet

Hvor lenge varer disse kynnerene?

Skrevet

Jeg har ikke tatt tiden på dem, men de kommer i tak! Noen sterkere enn andre.. og har holdt på slik siden i dag morges, roet seg ned en liten stund for så og begynne igjen.

Skrevet

Ikke så ofte mensvondt, men kan ha det også. Mest kun stram og "tung" mage. Som et skikkelig "hold". Hele magen står som ei kule. Sjeldene eller aldri murringer.

Skrevet

Jeg visste ikke at jeg hadde kynner jeg. Ikke før jeg var hos jordmor og hun forklarte at jeg hadde det. Jeg kjenner kun at magen strammer seg, ingen så helst smerte eller noe. Kun hard mage:) akkurat 1 mnd til termin:)

Skrevet

hva er "normalengden" på kynnere da? er det slik at når det setter i gang, så er det et laangt tak.. eller er det som små korte 1-2 minuts greier...

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jm om at det var hvis de ble regelmessige over lengre tid (flere timer),

at man skulle ta kontakt med føden.

De kunne gjerne være litt ubehagelige, men så lenge det går over,

var det ikke noe å bekymre seg over.

Ofte kommer de jo oftere og sterkere når man er i fysisk aktivitet eller er stressa.

Ble anbefalt å legge meg ned/slappe av eller bytte stilling hvis de kom ofte,

da ville de som oftest gå over av seg selv.

De fleste kynnerne mine kjenner jeg ikke noe særlig til,

noen ganger kjenner jeg et slags sug i mellomgulvet mens magen blir hard,

men hvis jeg gjør noe som krever litt muskelkraft (reiser meg f.eks) akkurat mens jeg har en kynner kan det være ganske vondt.

Skrevet

Jeg får hard mage, blir av og til litt andpusten, og noen ganger har jeg hatt svak mensmurring i ryggen.

Er i uke 38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...