Gå til innhold

Brasiliansk voksing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - dere her inne med erfaring:

Hvor langt må håret være før voksing?

Og er det noen tips og råd for noe man bør gjøre før og etter?

(Jeg nærmer meg stadiet hvor jeg må konvertere fra barbering...hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror hårene må være ca 5 mm.. Men best å høre med salong først. Er de for lange så klippes de før voksing. Men vil så absolutt ikke anbefale Brasiliansk voksing under graviditet.. STOOOR risiko for infeksjon!!

Skrevet

Infeksjon pga?

Jeg fjerner uansett alt i dag, og er ikke plaget av sopp og lignenede...

Det er veeeldig delte meninger om dette skjønner jeg, hudpleiere i mellom også...

Skrevet

aldrig hørt det er pga infeksjonsfare jeg da, å har jobbet med å selge blant annet voks der jeg jobba før :)

men det som KAN være en minus er at enkelte gravide får MYYYYE fortere blåmerker når de er gravide, å kan rett og slett få blåmerker det man river av voksen *ler* helt utrolig, men har faktisk hatt et par kunder som har voksa leggene sine når de var gravide, å fått flotte blåmerker etterpå.

så kan være smart å prøve litt på leggen før man kanskje risikerer blåmus :D

jeg har brukt å gå til brazvoks mye før, veldig kjekt :)

Skrevet

infeksjon kan letter oppstå bl.a. pga hårene som beskytter blir borte.. Men det blir også grobunn for bakterier som trives ekstra godt i varmt klima da undertøy sitter tettere til kroppen. Huden er også ( lik som slimhinnene) skjørere og det kan lettere oppstå betennelse i hårsekkene. Er selv hudpleier, og gravid, kunne aldri falt meg inn å tatt bort hårveksten under graviditeten. Nokk med frisering for å føle seg freshere.. Blir ett helt annet tema og vokse legger når en er gravid!! Kan overhodet ikke sammenlignes med brasiliansk voksing !!

Skrevet

Oki - takk for svar.

Tror jeg kommer til å give it a go likevel. Det er så mange som sier at det går helt fint. Jeg kommer uansett til å fortsette med å fjerne alt... :)

Skrevet

jeg gør det, og har hverken sopp, infeksjon eller noe annet skummelt;)

mitt tips er vel bare å unngå string truser rett etterpå, syns selv det blir litt klamt etter å ha vokset. Bedre med bomull eller mikrofiber truser.

Smører ellers med litt hudkrem. Så blir det så fint atte:)

Skrevet

Er det liksom sånn at man anbefales å ha full busk der nede bare fordi man er gravid?

Bare lurer? Aldri prøvd voksing jeg men jeg barberer jo.

Jeg føler liksom ikke helt for å anskaffe 70 talls hufsetufse fordi jeg er gravid;-) hehe

Skrevet

Ja jeg har stussa litt på det selv. Jeg hadde aldri taklet å la det gro ut igjen... Leste også et sted at det var vanlig praksis før å bli barbert på sykehuset pga sying og at man ikke skulle få hår i sårene.

Jeg antar at hvis man har sart hud og/eller lett for å få sopp kan det beskytte bedre.

NormaJ: takk for gode råd! jeg tror det blir voksing neste måned!

Skrevet

itt no problem;)

tror hvis man har barbert så holder det å la det gro i ca 7-8 dager, så er det bare å vokse, er det for langt må de jo faktisk trimme før de får vokset;) hehe

Skrevet

hehe - DET skal de få slippe! :D

Skrevet

så de skal slippe å finne frem hagesaksa altså;)

Skrevet

Jeg jobber som hudterapeut, og utfører brasiliansk støtt og stadig.

Er det første gangen ville jeg hatt en 5-10mm langt hår, det er den "perfekte lengden". Er det for langt, må vi stusse litt, mange synes dette er veldig flaut, så om du har lengre hår, kan du stusse de litt selv før du drar.

Du bør ta på den en stor og go truse, kanskje en gutteboxer? Og en joggebukse, ellers kan det bli frykterlig ubehagelig.

Jeg regner med at salongen du drar til ambefaler deg og kjøpe en krem til hjemmebruk. Denne er absolutt verdt pengene!!

Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...