Gå til innhold

"folk flest" må jo være forbanna dumme da?!?!???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og med "folk flest" mener jeg kinesere.

Når de ikke skjønner noe av tegninga med alt som skjer rundt dette OL greiene.

Går ut og sier at de har det norske folks støtte og når det viser seg at de ikke har det så "truer" de oss?! WTF er det liksom?

Skal puttelille Norge liksom bry seg om økonomiske trusler fra en kommende stormakt som Kina? *uuuh, boikotte bilateral avtale, wææææ*

Det er noe av det dummeste jeg vet når ambassadører og andre lads respresentanter kommer med slikt.

True frem at vi ikke skal boikotte OL-åpningen...

*sint*

Mener dere trusler er en legitim fremgangsmåte nasjoner imellom?!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/12/532312.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei trusler er aldri greit...

..ikke engang fra søsteren min til barna om at Nanny kommer om de ikker snille:-)

Skrevet

Det høres ikke videre smart ut å beskylde den jevne kineser for noe landets ledere sier.

Jeg hadde heller ikke skjønt noe hvis jeg ble drept for å skjønne. Skjønner du det?

Skrevet

Ja, jeg mener det er helt legitimt for en nasjon å si at "om dere gjør noe vi misliker kraftig, så har vi ikke lyst å handle med dere." Selvsagt er det det.

Ikke tror jeg kinesiske myndigheter er spesielt dumme heller. De har temmelig god oversikt over hva de kan komme unna med, og kjører på med sin politikk uten å ta seg videre nær av hva andre måtte synes om den. Det funker jo for dem.

Skrevet

Trusselen er reel den, og vil få store økonomiske konsekvenser. Det er derfor så mange land ikke går med på boikott!!

Kina er et viktig market for blandt annet Norge...De vokser fort og har stadig flere kjøpesterke mennesker....

Trussler mellom nasjoner blir brukt også av f.eks FN det...Og er et viktig pressmiddel for å få nasjoner til å f.eks følge menneskerettighetene....Så når det blir brukt av andre i en rettning vi ikke liker kan jeg ikke si at det plutselig ikke er ok å bruke økonomiske trussler som et virkemiddel....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...