Gulosten™ Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Skrev dette innlegget for et par dager siden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/137416034 Vi begynte dagen koselig med en rolig, barnefri morgen. Så våknet vi av dustenabo som banket lister, og lå i sengen og koste oss. Mens han var i dusjen ringte jeg til "svigermor" som har hatt Soff i natt, og snakket litt med dem. Så kom sambo ut av dusjen, og fikk snakke med Soff og mora si mens jeg dusjet. Da jeg var ferdig i dusjen hadde mora hans sagt at jeg skal på konsert i kveld, da tok det helt av for ham. Jeg skal bruke penger og gosse meg mens han må betale av sine penger på den økonomiske "krisen" JEG har satt oss i. (Det er tydeligvis jeg som har gjort det siden jeg har et kredittkort som jeg har lånt 10.000 fra, vi har jo bare 35.000 utbetalt i måneden så det er nok håpløst å få betalt tilbake...). Det at vi har 1,8 mill i gjeld sammen er tydeligvis greit, for det har han vært med på. Den siste måneden har jeg spinket og spart og ikke brukt noe som helst penger på småhandling. Så "fant han ut" at jeg skal på konsert i kveld, billetten kostet 400 kr og den betalte jeg for evigheter siden. (Håper noen skjønner hvorfor jeg ikke har fortalt at jeg skal på konsert....). Han syns det var SÅ urettferdig at jeg prioriterer på den måten og at han aldri skal unne seg noe fordi HAN driver og betaler på MIN økonomiske krise... (forstår meg ikke på dette mannfolket!!!). Jeg sa jeg var dritt lei, og at han blir sur uansett hva jeg gjør, enten jeg bruker 200 kr i mnd på meg selv eller 20.000. Så da sa han at han var dritt lei også, og vi var vel begge der at vi "gidder ikke mer". Så han dro til mora si nå.... Der kommer de til å sitte å snakke dritt om meg.... Veldig koselig.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Uff da vennen ikke noen koselig start på dagen. MEN dere er jo litt "barnslige" begge 2. Og når hadde du tenkt å fortelle han om konserten? Jeg hadde også blit drittsur hvis moren til samboer hadde fortalt meg at han skulle på et eller annet samme kveld. Ikke pga pengene, men fordi jeg faktisk ikke visste......
ღDidrikmamsenღ Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Enig me LOTP om konserten jeg, men skjønner deg på en måte også. Men at du nekter han å ha kontakt med familien fordi du ikke vil bli med på hytten den ser jeg ikke altså. I allefall når du har forklart hvorfor og slik.. Du får ta deg en prat med han når han kommer hjem. Håper det går bra med dere =)
Gulosten™ Skrevet 12. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2008 Jeg veit, jeg er dritbarnslig som ikke fortalte ham om det. Men du skjønner hvorfor.....? Er så ufattelig mye enklere å si jeg skal være sammen med venner, når han blir så jævlig møkka forbanna uansett hva jeg skal. Aller helst skal jeg bare sitte i sofaen, og trene når jeg kan. For der betaler jobben halvparten, så det er liksom greit. Og selv om jeg bare går på cafe med en venninne, kjøper hårstrikker til Soff på H&M, så blir han sint... Jeg har sagt at jeg skal være borte hele dagen og hele kvelden og at jeg kommer hjem litt seint...
ScaryMama Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Syns det er litt for dumt at du tar utgangspunkt i at han og moren baksnakker deg. De er sikkert glad i deg begge to, og syns begge at dette er vondt. Han trenger litt tid alene, og da er det naturlig å dra til foreldrene en periode uten at man skal bli paranoid av den grunn.
Gulosten™ Skrevet 12. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2008 Feil innlegg du svarte på nå, mammaen til Didrik... Vi har aldri vært på hyttetur med svigermor. Hjelpes meg:P
Mammasin Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Hmm.. kommunikasjon må gå begge veier. Om du tenker en ting er det ikke sikkert han oppfatter det hele slik:-) Vanskelig og frustrerende å være i forhold 100%. Ikke noe ok å sitte igjen og tenke når de har dratt avsted. Klem til deg
Gulosten™ Skrevet 12. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. april 2008 Nåvel, hver gang jeg gjør noe "gæærnt" så sladrer han til mora si, også rotter de seg sammen mot meg. Er sånn hver gang:P Og alltid er jeg den som er egioistisk... Så jeg vet nok hva som kommer til å skje.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 Joda jeg ser den. Men xen min var slik. Den ene hvite løgnen etter den andre fordi jeg ville jo bare bli sur..... jeg blir jo hundre ganger mere forbannet når jeg hver gang oppdaget løgnen, og det risikerer jo du også når du forteller ting til svigermor. Jeg tror en løsning for dere kan være å¨sette opp et budsjett ut året. Da ser dere hvor mye penger dere kan ha til lommepenger. Dere må være enige i budsjettet og at dere kan ha så og så mye til privat forbruk. Følelsen av manko på penger kan ta knekken på de beste forhold.
ScaryMama Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 Er svigermoren din syk i hodet da? For så lenge det er barn inn i bildet så ønsker de fleste bestemødrene at barnebarna skal ha foreldre som er sammen. Det er vel ikke slik at du er veldig nærtagen? Jeg har inntrykk av at du har en litt negativ vinkling på situasjonen, og det er kanskje ikke at virkeligheten nødvendigvis er akkurat slik du opplever den. Bare et inntrykk jeg fikk da jeg leste innleggene dine...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Hehe, så det nå Er litt forvirret og blandet to innlegg her SORRY!! Sitter og vudrere å flytte fra sambo her så er ikke helt på nett hehe Men i allefall, lykke til og håper det ordner seg for dere =)
Gulosten™ Skrevet 12. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2008 Ja hun har diagnoser på sine psykiske problemer så det holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå